برگزاری دومین کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی قشم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دومین کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان در جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری گفت: این طرح به همراه طرح انتخاب روستای دوستدار کتاب، در جهت حمایت از ترویج فرهنگ مطالعه در روستاها، پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و معرفی فعالیت های فرهنگی ـ ترویجی مرتبط با کتابخوانی برگزار شد.
کمساری با اشاره به حضور کتابداران، دبیران، فعالین فرهنگی روستاها، پژوهشگران و مدرسان برجسته حوزه کودک و نوجوان جزیره در این کارگاه آموزشی افزود: در راستای تقویت و تاسیس باشگاه کتاب خوانی در روستاها، دومین دوره این طرح بر آموزش تسهیل گری تخصصی برای مربیان مهدکودک های روستایی تمرکز داشت.
وی، اهداف دیگر برگزاری این دوره آموزشی را ایجاد انگیزه در میان کودکان و نوجوانان جزیره برای مشارکت در فعالیت های گروهی کتابخوانی، تقویت فرهنگ گفت وگو، مهارت در مباحثه، افزایش قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان برشمرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم با شاره به مراحل اجرایی طرح آموزشی جام باشگاه های کتاب وکتابخوانی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح ، مربیان برای تشکیل و راه اندازی باشگاه های کتابخوانی آموزش می بینند و سپس با جذب اعضای کتابخوان در رده سنی کودک و نوجوان، باشگاه فعال می شود.
کمساری عنوان کرد: خواندن کتاب های داستانی، بحث و تبادل نظر در مورد موضوع کتاب و انتخاب بهترین کتاب خوانده شده زیر نظر مربیان آموزش دیده مرحله دیگری از این طرح است که باعث ترویج فرهنگ مطالعه بین کودکان و نوجوانان می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در مرحله نهایی هر یک از این باشگاه ها می توانند با شرکت در جشنواره ملی کتابخوانی کودک و نوجوان، سهمی در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی کشور داشته باشند.
گفتنی است، دومین کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی با حضور 20 شرکت کننده روز های 25 و 26 خرداد ماه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.