تجارت با جمهوری آذربایجان تسهیل می شود

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: تجارت و حمل و نقل ما با جمهوری آذربایجان، با اجرای طرح تیر الکترونیک تسهیل می یابد.

به گزارش به نقل از ایرنا مهدی میراشرفی در بازگشت از همایش جهانی فناوری و نوآوری حوزه گمرک از باکو در مرز آستارا افزود: این طرح با هدف تسهیل روند حمل و نقل، کاهش هزینه، افزایش سرعت و جلوگیری از جعل اسناد کالاها از هفته آینده در مرز آستارا اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: این طرح به عنوان دومین تجربه جهانی در حوزه گمرک اجرا خواهد شد و نخستین تجربه آن، بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه اجرا شده است.

وی بیان کرد: ایجاد دروازه مشترک تجاری ایران و آذربایجان را با توجه به مرز زمینی، ریلی و دریایی در آستارا پیگیری می کنیم و اجرای آن سطح تجارت و عبور و مرور را ارتقا خواهد داد.

میراشرفی گفت: توسعه زیرساخت‌های گمرک آستارا در دستور کار قرار دارد و برای مرحله نخست ساماندهی محوطه ۲۷ هکتاری گمرک این شهرستان ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

رئیس کل گمرک ایران و هیات همراه از محوطه اداره کل گمرک آستارا و بارانداز راه آهن این شهرستان نیز بازدید کردند.

اداره کل گمرک آستارا در واردات و صادرات قطعی کالا، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضائی فعالیت می‌کند و راه آهن برون مرزی این شهرستان نیز بین ایران و جمهوری آذربایجان، در فروردین ماه سال قبل افتتاح شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد ایران است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می‌کنند.

برچسب ها : گمرک
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو