صاحبان ایده در مناطق آزاد، نگران تبدیل ایده هایشان به تولید نباشند

مدیر تسهیل تولید و فناوری های پیشرفته سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: مناطق آزاد به دلیل ساختار تشکیلاتی متفاوتی که دارد محدودیتی برای تبدیل ایده مبتکران به کالا با حفظ مالکیت آن وجود ندارد، این موضوع کمک می کند تا اقتصاد کشور به سمت رونق و توسعه حرکت کند.

به گزارش فرینا، مجتبی اسدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه مناطق آزاد به دلیل ساختار تشکیلاتی که دارند مشکل انتقال تکنولوژی کمتری نسبت به سرزمین اصلی دارند، افزود: این ظرفیت ها در بخش اقتصادی مناطق آزاد باعث شده است که بتوان پروژه هایی را به صورت مشارکت با بخش خصوصی و سرمایه گذار خارجی در این مناطق انجام داد یا حتی با اعطای مالکیت صدردصدی به شرکت های خارجی در مناطق آزاد زمینه ورود فناوری به داخل کشور را فراهم کرد.
اسدی با بیان اینکه صاحبان ایده در مناطق آزاد نباید نگرانی برای تبدیل آن ایده ها به تولید داشته باشد گفت: زمینه همکاری بین نوآوران و مبتکران با مناطق آزاد فراهم شده است و آن ها در آینده مالک همان ایده خوشان خواهند بود، شاید مشکلاتی در سرزمین اصلی برای تبدیل ایده به کالا وجود داشته باشد، اما مناطق آزاد به دلیل ساختار تشکیلاتی متفاوتی که دارد محدودیتی برای تبدیل ایده به کالا با حفظ مالکیت آن وجود ندارد.
مدیر تسهیل تولید و فناوری های پیشرفته سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر ضروروت حمایت از تولیدات فناورانه در کشور افزود: حمایت از تولید فناوری با بهره گیری از ایده های جدید روشی است که چینی ها سال ها پیش در پیش گرفتند و توانستند با انتقال فناوری و بومی ساز به سطح بالایی از اقتصاد دست یابند و امروز می بینیم این کشور اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. در اقع این کشور در یک مقطع زمانی با بهره گیری از ظرفیت های مناطق آزاد خود برای رسیدن به رقابت پذیری در تولید و انتقال فناوری استفاده کرد و بعد از آن توانست با توسعه دادن این ظرفیت به کل کشور قابلیت بالایی در صنعتی سازی کسب کند.
براساس این گزارش، مناطق آزاد با تامین زیرساخت های مکانی و تسهیلات بانکی زمینه ای را برای حضور سرمایه گذاران و نوآوران ایجاد کرده است تا بر مبنای توانمندی های خود ضمن بهره مندی از این خدمات در مسیر تولید و صادرات کالا گام بردارند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو