در هفته جاری؛

پهلوگیری 4 فروند کشتی حامل 150 هزار تن کالای اساسی در بندرشهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی گفت: 4 فروند کشتی حامل 150 هزار تن کالای اساسی و ویژه در هفته جاری به طور همزمان در بندرشهید رجایی بندرعباس پهلو گرفتند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، الله مراد عفیفی پور افزود: علاوه بر کشتی‌های پهلو گرفته، شناورهایی نیز در لنگرگاه و مسیرهای دریایی منتهی به بندر شهید رجایی با محموله کالاهای اساسی در حرکت هستند.
عفیفی پور گفت: در 80 روز نخست امسال نیز در مجموع 24 فروند کشتی حامل بیش از 730 هزار تن کالای اساسی و ویژه شامل هفت قلم (روغن، برنج، شکر، گوشت منجمد، دام زنده، کود و کاغذ) در بزرگترین بندر تجاری کشور تخلیه شد.
عفیفی پور با اشاره به اینکه در طول 12 ماه سال گذشته حدود 740 هزار تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه شد، گفت: این حجم محموله تجاری در 80 روز گذشته، تقریباً با کل کالای اساسی تخلیه شده برابری می‌کند که یک اقدام مهم و عملیات گسترده در فعالیت‌های بندری و دریایی را در بر می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: شرایط بندر شهید رجایی آماده و مهیا برای خدمات رسانی به کشتی‌های حامل کالای اساسی است.
وی گفت: خدمات مربوط به پهلو دهی کشتی‌ها در بزرگترین بندر تجاری ایران بدون نوبت و تخلیه کالاها از این شناورها نیز به صورت 24 ساعته انجام می‌شود.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی اضافه کرد: ترخیص و خروج کالاها از بندر شهید رجایی با همکاری ارگان‌های همکار از جمله گمرک در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.
منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده است و با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با 80 بندر شاخص بین المللی، سهم 50 درصدی از تجارت ایران را برعهده دارد.
منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در مرکز کریدور ترانزیتی جنوب به شمال قرار دارد که یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی بین المللی در دنیاست. این کریدور اقیانوس هند و خلیج فارس را از ایران به دریای خزر و سپس از طریق روسیه به سن پترزبورگ و شمال اروپا متصل می‌کند.
موقعیت ممتاز جغرافیایی، دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه بین المللی راه آهن و جاده ابریشم، برخورداری از تجهیزات و امکانات مدرن، نزدیکی به مناطق آزاد کیش و قشم و بنادر حوزه خلیج فارس این مجتمع بندری را به پایگاه راهبردی و منحصر به فرد تبدیل کرده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو