ظرفیت منطقه آزاد اروند برای ایجاد کسب و کارهای نوآور و فناور

معاون تولید، صادرات و فناوری های شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: منطقه آزاد اروند در بین سایر مناطق آزاد کشور از ظرفیت بالایی در زمینه راه اندازی کسب و کارهای نوآور و فناور برخوردار است.

به گزارش فرینا، اکبر افتخاری در حاشیه مراسم امضاء تفاهم نامه بهره برداری از مرکز نوآوری و فناوری منطقه آزاد اروند افزود: این تفاهم نامه، اولین تفاهم نامه بهره برداری از مرکز نوآوری و فناوری مناطق آزاد است که در منطقه آزاد اروند منعقد شد و مورد تایید دبیرخانه شورایعالی و معاونت علمی ریاست جمهوری است.
افتخاری گفت: این تفاهم نامه سه جانبه در قالب یک زنجیره نوآوری طراحی شده که از مرحله ایده تا تولید محصول، اجرایی شدن و تجاری شدن در دستورالعمل آن دیده شده و کاملا با نظرات معاونت علمی ریاست جمهوری منطبق است.
وی با اشاره به اینکه طبق این دستورالعمل اداره مراکز نوآوری باید توسط بخش خصوصی انجام شود تا بتوانند موضوع شتابدهندگی و تسهیل کنندگی را به معنی درست و علمی انجام دهند، گفت: مراکز فناوری نیازمند متولی حرفه ای و متخصص هستند تا بتواند در جذب ایده، ساماندهی ایده ها، شکل و سیاق دهنده به روندها کمک کند.
معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ادامه داد: توجه ویژه معاونت علمی رییس جمهور در راه اندازی این مراکز، ثمرات خوبی برای منطقه و ساکنان آن به همراه خواهد داشت.
افتخاری از راه اندازی صندوق VC )سرمایه خطرپذیر Venture Capital) در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: اگر صندوق تامین مالی وجود نداشته باشد سیکل در مرکز شکل نمی گیرد. کمک معاونت علمی ریاست جمهوری به لحاظ مالی به رونق این برنامه و منابع کمک می کند.
وی افزود: شرکت هایی که در مناطق آزاد کشور جذب می شوند علاوه بر اخذ مجوز منطقه و معافیت مالیاتی، گواهی دانش بنیانی برای آنها صادر می شود تا بتوانند تسهیلات ملی هم دریافت کنند و سریعتر به اشتغال برسند.
گفتنی است، راه اندازی و بهره برداری از مرکز نوآوری و فناوری منطقه آزاد اروند، توسعه زیست بوم کارآفرینی در منطقه، بهبود شاخص های اقتصاد دانش بنیان در راستای برنامه های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، ایجاد و توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری در منطقه و توسعه تعاملات با شبکه نوآوری و فناوری کشور و فعالین بخش خصوصی از جمله محورها و موضوعات این تفاهم نامه بود.
«تفاهم نامه سه جانبه بهره برداری از مرکز نوآوری و فناوری منطقه آزاد اروند» توسط «اکبر افتخاری» معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، «اسماعیل زمانی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و «امیرحسین معین» مدیرعامل شتابدهنده سلامت الکترونیک کارا منعقد شد.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو