استاندار آذربایجان غربی:

طرح‌های بزرگی برای سرمایه گذاری و توسعه اشتغال در منطقه آزاد ماکو در حال اجرا است

استاندار آذربایجان غربی گفت: طرح‌های بزرگی برای سرمایه گذاری و توسعه اشتغال در منطقه آزاد ماکو در حال اجرا بوده که بهره برداری از آنها نیازمند توجه جدی دولت در سطح کشور است.

به گزارش فرینا،‌ محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در دیدار با «محمد امید» معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: در حالی که بزرگترین منطقه آزاد کشور در این استان قرار دارد و باید از این ظرفیت نهایت بهره را ببریم، مسئله واگذاری زمین در این منطقه با شرایط خاص و مشکل روبرو است.

شهریاری با اشاره به اختصاص چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به استان در مرحله نخست طرح اشتغال پایدار روستایی گفت: با این آمار آذربایجان غربی رتبه‌های برتر را در بخش به خود اختصاص داده اما فزایش پرداخت تسهیلات نیازمند مساعدت مسئولان است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به تسهیلات اشتغال روستایی این استان، گفت: ۶۵ میلیارد تومان برای این بخش در استان مشخص شده که تاکنون ۴۴ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

عارف خدرلو اظهار داشت: باقی تسهیلات روستایی تا پایان سال جاری تخصیص می‌یابد و پرداخت به موقع نیازمند مساعدت ویژه مسئولان است.

محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز در این دیدار تاکید کرد: باید تخصیص اعتبار برای توسعه مناطق روستایی بر اساس ساختار جمعیت روستایی هر استان صورت گیرد تا تخصیص اعتبار روستایی به این استان بهبود یابد.

به گزارش ایرنا، «محمد امید» معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در ادامه برنامه‌های حضور خود در آذربایجان غربی از چندین طرح عمرانی روستایی در «سرو» ارومیه بازدید می‌کند و عصر امروز در افتتاحیه جشنواره بازی‌های بومی محلی سیلوانای ارومیه حضور می‌یابد؛ وی فردا نیز در کارگروه اشتغال استان به ریاست «محمدمهدی شهریاری» شرکت خواهد کرد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو