ایجاد 3 هزار شغل در کارخانه کریستال در منطقه ویژه اقتصادی نمین

معاون اقتصادی استاندار اردبیل گفت: کارخانه کریستال در منطقه ویژه اقتصادی نمین با ظرفیت تولید 80 هزار تن در سال در صورت تکمیل اشتغال 3 هزار نفر در این استان را فراهم می کند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، ارژنگ عزیزی افزود: عملیات اجرایی تعداد پنج سالن فاز اول این طرح در حال پوشش سقف بوده و برای نصب ماشین آلات خط تولید کریستال در حال آماده سازی است.
عزیزی اضافه کرد: ابنیه های فاز اول کارخانه کریستال شهریور ماه تکمیل می‌شود و پیش بینی شده در فاز اول برای هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد شود.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی کارخانه کریستال با سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد ریالی پیشرفت خوبی دارد افزود: در حال حاضر تمامی ماشین آلات خط تولید شامل کوره‌ها و قالب‌های تولید کریستال خریداری و ثبت سفارش شده و قسمتی از ماشین آلات هم درحال آماده سازی جهت انتقال به سایت کارخانه است.
عاون اقتصادی استاندار اردبیل افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از محصولات این واحد تولیدی صادراتی است میزان صادرات استان را به به 100 درصد افزایش خواهد داد.
عزیزی اظهار داشت: در صورت تأمین زیر ساخت‌ها شامل برق دائم، آب مصرفی، گاز و راه دسترسی، بهره برداری برای فازهای بعدی با سرعت بیشتری مهیا می‌شود.
وی گفت: تسهیلات بانکی توسط پست بانک در حال بررسی و در صورت پرداخت، عملیات اجرایی پروژه سرعت می‌گیرد.
معاون اقتصادی استاندار اردبیل فعال شدن طرح‌های راکد در استان را یادآور شد و گفت: در اجرای سیاست‌های حمایتی دولت واحدهای تولیدی و صنعتی راکد این استان با پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی فعال می‌شوند.
عزیزی بیان کرد: از فروردین امسال با مساعدت فرمانداری‌ها هزار و 169 واحد فعال، نیمه فعال و راکد در استان شناسایی شده که از این میزان 404 مورد آن راکد است.
وی اظهار داشت: در بخش کشاورزی استان هم در مجموع 161 واحد صنایع تبدیلی، 136 واحد فعال و 25 واحد راکد شناسایی شده که واحد نیمه فعال و راکد از تسهیلات مذکور بهره مند می‌شوند.
معاون اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در سال گذشته 115 واحد در بخش کشاورزی و 30 واحد هم در بخش صنعت استان احیا شد، بیان کرد: برای رونق اشتغال در استان برش شهرستانی تا افق 1404 تهیه شده و در بخش کشاورزی ایجاد گلخانه در سطح 2 هزار و 324 هکتار هدف گذاری شده است.
عملیات اجرایی کریستال از سال 96 شروع شد ه و دارای مساحت اعیانی 120 هزار متر مربع و مساحت عرصه 38 هکتار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.