منطقه ویژه اقتصادی سرخس؛ بهترین مسیر در زنجیره تامین کالاهای مورد نیاز کشور

مدیرکل گمرگ سرخس گفت: با توجه به تحریم‌های کشتی‌رانی علیه ایران، بهترین مسیر در زنجیره تامین برای جلوگیری از خروج ارز از کشور بابت دموراژ واگن و کانتینر، منطقه ویژه سرخس است.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، حسن رحیمی زاده مدیرکل گمرگ سرخس، محمد رضا رجبی مقدم فرماندار، طاهریان مدیرعامل سمند ریل و جمعی از مدیران این شهرستان از منطقه ویژه اقتصادی سرخس بازدید کردند.
در این بازدید حسن رحیمی‌زاده مدیرکل گمرک سرخس بیان کرد: نهایت همکاری‌های لازم را با منطقه ویژه انجام خواهیم داد و در این زمینه هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.
همچنین مدیرعامل موسسه منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز در حاشیه این مراسم گفت: این بازدید از قسمت‌های مختلف خطوط ریلی عریض و نرمال، سکوهای لیفتراکی، کارخانه کاشی، واحد پترو پاسارگارد، سایت کانتینری که محل قرار گرفتن خط عریض و نرمال در کنار یکدیگر است و... به انجام رسید.
 احمد صادقی گلمکانی با اشاره به اهداف این بازدید بیان کرد: ایجاد و توسعه همکاری‌های سه جانبه بین منطقه ویژه سرخس، راه‌آهن و شرکت سمند ریل برای استفاده از زیرساخت‌های موجود در منطقه به منظور ورود واگن‌ها از خطوط ریلی عریض منطقه و تخلیه در انبارهای سایت کانتینری، ترخیص واگن‌ها در اسرع وقت و استریپ کانتینرها در حداقل زمان ممکن و عودت آن به مبدا برای جلوگیری از دموراژ با توجه به زیرساخت‌های منطقه، از جمله اهداف بازدید مسئولان این شهرستان از منطقه ویژه اقتصادی سرخس به شمار می‌رود.
صادقی گلمکانی ادامه داد: ضرورت ایجاد هماهنگی لازم بین سازمان‌های دخیل برای افزایش بهره‌وری با نگاه ملی، تامین قطعات مورد نیاز صنایع خودروسازی در حداقل زمان ممکن با توجه به تحریم کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران در مسیر ریلی و... از جمله مواردی مطرح شده در این بازدید را به خود اختصاص داده است.
وی بر همکاری این منطقه در زمینه مهیا کردن تمامی امکانات و زیرساخت‌ها برای کمک به رونق تولید و کاهش تحریم‌ها از طریق استفاده از کریدور ریلی سرخس تاکید کرد.
محمدرضا رجبی مقدم، فرماندار سرخس نیز در این بازدید گفت: فرمانداری به عنوان نماینده عالی دولت در تمامی ادارات دخیل در این حوزه از جمله گمرک و راه آهن، همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.