چابهار دارای موقعیتی ممتاز در سطح ملی برای جهش صادرات

معاون اقتصادی رئیس جمهوری در سفر به سیستان و بلوچستان از قابلیت های بندر چابهار بازدید کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد نهاوندیان در این بازدید هدف از سفرش را بررسی پیشرفت طرح های در دست اجرا در این بندر بیان کرد.
نهاوندیان افزود: چابهار دارای اهمیت راهبردی نه تنها برای توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان، بلکه موقعیتی ممتاز در سطح ملی برای جهش صادرات دارد.
وی گفت: موقعیت خاص بندر چابهار، ایران را در شاهراه حمل و نقل بین المللی قرار داده و از این منظر، توسعه راه های ارتباطی این بندر بسیار مهم است.
معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: سرمایه گذاری روز افزون خارجی در چابهار، بسیار مورد توجه دولت است تا ایجاد محیط کسب و کار هم در این بندر بیشتر فراهم شود.

نهاوندیان در ادامه سفر در منطقه آزاد چابهار از مجتمع پتروشمی توسعه نگین مکران در این منطقه بازدید کرد.

شهرک پتروشمی مکران در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار واقع شده است و شامل طرح‌های اوره آمونیاک، متانول، متانول آمونیاک، انواع پلی اتیلن، آروماتیک، MEG، MTP و کریستال ملامین است.

بازدید معاون اقتصادی رئیس‌جمهور از شرکت آریا پروفیل از دبگر اقدامات وی در سفر به چابهار بود.

شرکت تولید آریا پروفیل با سرمایه گذاری بخش خصوصی با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن انواع لوله‌های صنعتی گاز ولوله‌های مقاطع فولادی و پروفیل در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی شده است.

همچنین نهاونديان امروز  از مجتمع پلاستیک سازی سپیدپلاست چابهار بازدید کرد.

این مجتمع پلاستیک سازی در سال ۹۵ به منظور حمایت از کالای ایرانی در منطقه آزاد چابهار اجرایی شد و تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد تومان هزینه در برداشته و توانسته زمینه اشتغالزایی را برای ۱۲۰ نفر از بومیان این منطقه فراهم کند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو