ساماندهی خدمات گردشگری قشم در حوزه تفریحات دریایی

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم از آغاز ساماندهی خدمات گردشگری در حوزه تفریحات دریایی خبر داد. 

به گزارش فرینا به نقل از گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان؛ طاهره شهرکی در نشست مشترک بررسی نحوه ارایه خدمات دریایی به گردشگران در محل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم، بیان داشت: در راستای ارتقاء کیفیت خدمات گردشگری قشم، تمامی حوزه های فعالیتی این مدیریت نیاز به استانداردسازی و ساماندهی دارند.
شهرکی بهره مندی از دریا و ظرفیت های گردشگری آن را نعمتی ارزنده دانست و افزود: عمده ترین عامل جذب گردشگر در این منطقه، برخورداری از سواحل دریا و تفریحات دریایی آن است و لازم است در این زمینه خدماتی شایسته و با کیفیت در اختیار گردشگران قرار گیرد.
به گفته وی، نظام مند کردن خدماتی که اسکله های تفریحی و کلوپ های غواصی به گردشگران می دهند، نوعی ارزش گذاری به مخاطبان این حوزه و مصداقی از رعایت حقوق گردشگران است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن حوادث و اتفاقات، ادامه داد: استفاده از قوانین استانداردسازی و رعایت قوانین بیمه ای، ضمن ارتقاء شاخص کیفی خدمات به کاهش احتمال وقوع حوادث می انجامد.
شهرکی تصریح کرد: به منظور رفع نارسایی در خدمات گردشگری دریایی، نخستین گام بررسی گواهینامه ها و مجوز های قایق داران فعال در این بخش و به روزرسانی مهارت های لازم در این حوزه است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم، اجرای طرح ساماندهی خدمات فعالان صنعت گردشگری دریایی را راهی برای افزایش درآمد و رونق اقتصادی جزیره دانست و گفت: ارایه خدمات مطلوب و مطمئن موجب افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی شده و سطح جزیره را در کلاس جهانی ارتقاء می دهد.
بنا بر این گزارش، مدیر ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم، مدیر حقوقی و امور قراردادها، نمایندگان اداره کل حراست و بازرسی و رییس هیات غواصی و نجات غریق این سازمان، همچنین نمایندگان دریابانی و اداره بنادر و دریانوردی قشم نیز در این نشست، نقطه نظرات خود در جهت ارتقاء فعالیت های مرتبط با گردشگری دریایی را مطرح کردند.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو