منطقه آزاد ماکو میزبان 120 میلیون دلار سرمایه خارجی

اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به روند مناسب جذب سرمایه گذاری خارجی در این منطقه گفت: تاکنون با در نظر گرفتن طرح های در دست اجرا، 119 میلیون و 400 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه صورت گرفته است.

به گزارش فرینا، ابراهیم جلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آن، تاکنون حدود هفت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی بوده که با این سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی برای 2 هزار و 915 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.
جلیلی گفت: در حال حاضر از 114 فقره پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده در این سازمان، 101 واحد فعال است.
وی با اشاره به اینکه حمایت از بخش معدن از سال 94 در این منطقه شروع به فعالیت کرده است، افزود: تاکنون 26 فقره پروانه اکتشاف، 18 فقره گواهی کشف، 85 فقره مجوز برداشت جزئی و 16 فقره پروانه بهره برداری جدید در این حوزه صادر شده است.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو، میزان سرمایه گذاری محقق شده در بخش معدن این منطقه را 685 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این میزان سرمایه گذاری منجر به اشتغال برای یکهزار و 394 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.
منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.