توسعه منطقه آزاد ماکو بر اساس طرح جامع صورت می‌گیرد

جلسه بررسی مطالعات طرح جامع (راهبردی ـ ساختاری) منطقه آزاد ماکو با حضور قائم مقام مدیرعامل، معاونین، مدیران سازمان منطقه آزاد ماکو و مهندسین مشاور طرح برگزار شد.

به گزارش فرینا، علیرضا نصیری در حاشیه این نشست با اشاره به اینکه طرح جامع، ابتدایی‌ترین ضرورت برای توسعه یک منطقه است گفت: براین اساس رویکرد‌ها و سیاست‌های راهبردی منطقه آزاد ماکو در حوزه‌های مختلف تعیین و برای تصویب به شورای عالی مناطق آزاد کشور ارسال می‌شود.

نصیری افزود: طرح جامع در راستای توسعه منطقه با استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب نظران بومی و ملی طراحی می‌شود که در فاز‌های مختلف، راهبرد‌های توسعه تعریف می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع موجود منطقه دارای نواقص زیادی بوده و طرح مصوبی که بتوانیم به استناد آن منطقه را توسعه بدهیم نداریم تصریح کرد: با تغییراتی که در منطقه ایجاد شده است طرح جامع تکمیل می‌شود و مطالعات آن ۱۸ ماه طول میکشد که در تلاشیم در کوتاهترین زمان مسیر قانونی آن را طی کنیم.

طرح جامع منطقه آزاد ماکو در محور‌های مختلف از جمله لجستیک، صنعت، کشاورزی، گردشگری و فناوری نوین با اهداف ملی و منطقه‌ای تصویب می‌شود که به افزایش ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی منطقه به کشور‌های مجاور با تکیه بر پتانسیل‌های کریدور‌های ترانزیتی شمال جنوب و شرق به غرب و توانمندی‌های زیرساختی، صنعتی، اقتصادی و کشاورزی منطقه و همچنین توسعه گردشگری با تقویت زیرساخت‌ها و امکانات تاکید می‌شود.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو