بیرجند آماده تکمیل چرخه چرم مصنوعی شرق کشور

رئیس منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: تنها کارخانه تولید چرم مصنوعی شرق و جنوب شرقی کشور، در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند آماده بهره برداری است. 

به گزارش فرینا، مرتضی صفدری زاده افزود: این واحد صنعتی با زیربنای 4 هزار و 500مترمربع در زمینی به مساحت 18هزار مترمربع، در این منطقه ساخته شده و بزودی در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
صفدری زاده ظرفیت تولید کارخانه چرم سازی را سالانه 3هزار تن در یک شیفت اعلام کرد و گفت: بخش اعظمی از مواد اولیه این کارخانه از جمله کربنات کلسیم از معادن استان تامین می شود.
وی افزود: با راه اندازی این واحد صنعتی برای 30نفر در یک شیفت شغل مستقیم وبرای 50نفر شغل غیرمستقیم ایجاد می شود.
رئیس منطقه ویژه اقتصادی بیرجند سرمایه گذاری انجام شده برای کاخانه چرم مصنوعی بیرجند را 15میلیارد و 430میلیون تومان اعلام کرد.
صفدری زاده با بیان اینکه تولیدات این کارخانه هم قابلیت صادرات و هم قابلیت تبدیل شدن به محصول دیگر را دارد افزود: درخواست های سرمایه گذاری برای تولید کیف و کفش در کنار این کارخانه از استان های اصفهان و شیراز داشتیم که با راه اندازی این واحدها در آینده شاهد تکمیل خوشه صنعتی چرم مصنوعی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند باشیم.
وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با داشتن مزیت هایی از جمله معافیت های مالیاتی و گمرکی زمینه سودآوری بیشتری را برای واحدهای اقتصادی مستقر در این منطقه ایجاد می کند. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو