چابهار می‌تواند همه برنج وارداتی کشور را فراوری کند

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: واحدهای فراوری برنج منطقه آزاد چابهار می‌توانندهمه 500 هزار تن برنج وارداتی به کشور را فراوری و روانه بازار داخلی کنند .

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، غلام‌رضا پناه افزود: سالانه یک‌میلیون و 200 هزار تن برنج در کشور تولید می‌شود و 500 هزار تن کسری را نیز ایران عمدتاً از هندوستان و بخشی از پاکستان تأمین می ‎ کند .
پناه گفت: چابهار به‌دلیل نزدیکی به پاکستان و هندوستان مکانی به‌صرفه برای ایجاد واحدهای فراوری برنج است، برهمین مبنا شهرک تخصصی برنج در منطقه آزاد چابهار ایجاد شده و این شهرک همین حالا با ظرفیتش می‌تواند تمام 500 هزار تن برنج واراتی به کشور را فراوری و روانه بازار کند.
وی تصریح کرد: با توجه ویژگی‌های ذکر شده برای چابهار هر تن برنج در صورتی که در این واحدها فرآوری و بسته‌بندی شود 500 تا 600 دلار صرفه اقتصادی خواهد داشت .
معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد چابهار همچین با اشاره به توانایی چابهار و منطقه آزاد برای تبدیل شدن به یک هاب توزیعی گفت: با توجه به مزیت‌های رقابتی که ما در منطقه داریم و هم‌چنین دسترسی آسانی که بازارهای آسیای میانه و شرق اروپا داریم ایجاب می‌کند که چابهار به هاب تولید و توزیع محصولات غذایی این‌ بازارها تبدیل شود، بنابراین در وهله اول با توجه به تمایل شدید افغان‌ها تأمین بازارهای افغانستان و بخشی از بازارهای داخلی را پیش‌بینی کردیم و همین حالا بیش از 70 واحد تولید محصولات غذایی شامل برنج،چای و .. در منطقه مستقر شدند و بخشی هم در حال ساخت هستند .
وی هم‌چنین با اشاره به استقرار 5 واحد تولید چای در منطقه گفت: این واحدها چای وارداتی خود را از هند، اندونزی و کنیا وارد، فراوری و بسته‌بندی کرده و علاوه‌ برتامین نیاز داخل به آسیا و حتی اروپا صادر می‌کنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو