برگزاری نشست منطقه ای هیأت های اجرایی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه های استان در اروند

نشست منطقه ای هیأت های اجرایی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان خوزستان با حضور اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و محمدعلی کی نژاد عضو شورای انقلاب فرهنگی و رئیس هیأت عالی جذب هیأت علمی دانشگاه های کشور در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، برگزار شد.

به گزارش فرینا،اسماعیل زمانی در همین راستا با اشاره به ظرفیت بالای دانشگاهی منطقه و با توجه به موقعیت جغرافیایی، همجواری و قرابت فرهنگی با کشور عراق، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در منطقه آزاد اروند و با توجه به میزان جمعیت فعلی به راحتی می توانیم پاسخگوی جذب دانشجوهای کشور عراق نیز باشیم که این خود در مراودات علمی میان دو کشور می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

محمدعلی کی نژاد و هیأت همراه طی چند روز اخیر و در پی نشست هایی که با رئیس دانشگاه بصره در کشور عراق داشتند نیز به توافقاتی با این دانشگاه در خصوص درخواست عضو هیأت علمی از سوی این کشور رسیدند که این عضو شورای انقلاب فرهنگی در توضیح آن گفت: کشورهای همسایه همچون عراق و افغانستان از جمهوری اسلامی ایران در خواست عضو هیأت علمی دارند که طبق بررسی به عمل آمده هم زمان  علاوه بر تأمین نیاز مراکز آموزش عالی کشور، توانایی و امکان برطرف کردن نیاز کشورهای عراق و افغانستان را نیز خواهیم داشت و هیچگونه محدودیتی برای همکاری با کشورهای همسایه در این رابطه نداریم.

کی نژاد در تکمیل سخنانش افزود: بی شک برای تحقق این امر باید سیاست گذاری های لازم از سوی وزارت خانه‌های کشور عراق، افغانستان و جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

رئیس هیأت عالی جذب هیأت علمی دانشگاه های کشور موضوع گردشگری سلامت و استقبال صورت گرفته از سوی کشورهای مختلف را موضوع مهمی دانست و خاطرنشان کرد: پزشکان ایرانی توانسته اند با عملکرد خود اعتماد بیماران خارجی را جلب کرده و همین امر باعث شده موضوع گردشگری سلامت در کشور ایران گسترش یابد که با کمی درایت و تدبیر قطعا می توانیم مشکلات کوچک فعلی را که در این میان وجود دارد نیز از سر راه برداریم.

وی در پایان نیز به این نکته اشاره کرد که مسائل و ابهامات موجود در خصوص جذب هیأت علمی دانشگاه‌های استان خوزستان و نیز شرایط و ضوابط دانشگاه‌های این استان بررسی و راهکارهای لازم برای رفع آنها اتخاذ شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو