اعلام آخرین جزئیات پروژه احداث بزرگترین پایانه هوایی کشور

مجری پروژه ترمینال جدید شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: مسابقه معماری ترمینال مسافری جدید شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به مرحله نهایی رسید.

به گزارش فرینا، کوروش فتاحی‌ با اشاره به اینکه تعریف هویت و هنر سازه پیش از احداث، تجربه ای بود که در ساخت  ترمینال سلام به دست آمد گفت: این امر در ترمینال جدید شهر فرودگاهی که ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در آن به یکصد میلیون نفر می رسد مورد توجه قرار گرفت.

فتاحی افزود: در ساخت ترمینال جدید دو فاکتور مهم مورد توجه قرار گرفته که بخش اول استفاده از هنر اسلامی ـ ایرانی، و بخش دوم بکارگیری استانداردهای عمرانی در آن است.

وی گفت: با هدف پیاده سازی این دو فاکتور در ترمینال جدید در اواخر سال ۹۷ طی یک فراخوان بین المللی با نظارت دبیرخانه مسابقات معماری وزارت راه و شهرسازی مسابقه ای را در سه بخش معماری، اقتصادی و فنی مهندسی برای شروع این پروژه برگزار کردیم.

مجری پروژه ترمینال مسافری جدید شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: ۴ شرکت خارجی با ارائه ایده های معماری خود برای ساخت ترمینال جدید به هیات داوران که از هفت نفر از اساتید معماری و هنر تشکیل شده، در این‌مسابقه شرکت کردند.

عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه امروز برنده بخش معماری مشخص خواهد شد افزود پس از اعلام برنده مسابقه معماری، کمیته ای متشکل از ۹ نفر از اساتید علم اقتصاد و فنی - مهندسی تشکیل خواهد شد و پس از ارائه امتیازات، برنده نهایی مسابقه طراحی  و معماری ترمینال جدید اعلام خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.