با واحدهای صنفی اتباع بدون مجوز برخورد خواهد شد

مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اتباع بیگانه مجاز می توانند برای صدور پروانه کسب و پیشه ویژه اتباع تا تاریخ پانزدهم مردادماه به دفتر این مدیریت مراجعه کنند.

به گزارش فذینا به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ امیر سلکی با بیان این مطلب، افزود: محدودیتی برای اشتغال اتباع بیگانه مجاز دارای پروانه کسب وجود ندارد و آنها می توانند با دریافت مجوزهای لازم فعالیت اقتصادی داشته باشند.
سلکی گفت: اتباع بیگانه مجاز می توانند تا تاریخ پانزدهم مردادماه سال جاری با مراجعه به واحد اصناف مدیریت امور درگهان واقع در میدان گمرک نسبت به تکمیل پرونده و طی مراحل اداری صدور پروانه کسب اقدام کنند.
وی افزود: یکی از مشکلات اتباع بیگانه، موضوع کارت کار و محدودیت انتخاب عناوین شغلی بوده که با پیگیری های مستمر و تلاش های مسئولین، این مشکل رفع شده و اتباع بیگانه مجاز می توانند در هر شغلی کارت کار مرتبط دریافت کنند.
مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد گفت: پس از تاریخ ذکر شده بازرسان این مدیریت با هماهنگی پلیس اماکن ناجا نسبت به پلمپ واحدهای صنفی که توسط اتباع بدون مجوز اداره می گردد، اقدام خواهد شد.
طبق ماده 181 قانون کار، کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده را به کار گمارند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده، بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می شود مراتب را به وزارت کار اعلام نکنند، با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از 91 روز تا 180 روز محکوم خواهند شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو