افزایش ۶ میلیون تنی ظرفیت پتروشیمی در هاب جدید ماهشهر

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه در بحث توسعه ماهشهر و طراحی هاب جدید در این هفته به جمع بندی خواهیم رسید گفت: فعلاً برای هاب جدید ماهشهر تولید حدود ۵ تا ۶ میلیون تن محصول پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مجمع عمومی سالانه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دیروز به ریاست بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و با دیگر اعضا برگزار شد.
بر این اساس پس از ارائه گزارش عملکرد سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی توسط مدیرعامل این منطقه، بهزاد محمدی، با اشاره به اینکه ماهشهر یک هاب قدیمی و مهم صنعت پتروشیمی است و مدل کاملی از حاکمیت در آن به چشم می خورد افزود: ۲ هدف عمده در این منطقه مورد نظر است که در مرحله اول نگهداشت شرایط موجود با همه الزامات است و بخش دیگر که مهمتر و از اولویت بالایی برخوردار است نگاه توسعه ای به این منطقه و جذب و تسهیل سرمایه گذاری است که از حساسیت ویژه ای باید برخوردار باشد و این روند برای سرمایه گذاران بایدجاذبه بسیار داشته باشد.
محمدی گفت: در نقشه کلان ماهشهر توجه به توسعه صنایع پایین دست و میان دست مد نظر است. سند هاب ماهشهر نیز در دست تهیه و اقدام است و به همین منظور طرح هایی که از قبل پیش بینی شده بود توسط همکاران در حال بازنگری است که امیدواریم تا هفته آینده نهایی شده و با توجه به پتانسیل خوراک منطقه متناسب گردد.
وی با اشاره به اینکه در بحث توسعه ماهشهر و طراحی هاب جدید در این هفته به جمع بندی خواهیم رسید گفت: فعلاً برای هاب جدید ماهشهر تولید حدود ۵ تا ۶ میلیون تن محصول پیش بینی می شود.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به برخی مشکلات تامین خوراک پتروشیمی در این منطقه گفت: پلنت هایی برای این منطقه تعریف شده است و با بهره برداری از طرح بید بلند و تامین خوراک از سایر مناطق وضعیت تامین خوراک بهبود پیدا خواهد کرد.
محمدی در خصوص مشکلات نیروی انسانی و روند افزایش بازنشستگان در سال های اخیر افزود: با توجه به میزان خروج افراد با سابقه بالا و نگرانی از کاهش نیروی انسانی فنی و کیفی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی طرحی برای ارتقا و پرورش نیروهایی که در بازه زمانی ۵ تا ۱۵ سال سابقه فعالیت فنی دارند تهیه شده که قرار است تعدادی از این افراد با قابلیت نسبی در مرکز توسعه مدیریت وزارت نفت ارزیابی شوند و در سال های آینده در رده مدیران میانی و ارشد فعالیت کنند.
این گزارش می افزاید: در ادامه مجمع در اجرای ماده ۱۰۱ قانون تجارت و ماده ۹ اساسنامه سازمان، مجمع عمومی عادی سالانه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای رسیدگی به ترازنامه، صورتحساب سود و زیان و عملکرد سال تشکیل و گزارش عملکرد مطلوب توسط حسابرس مستقل و بازرس قانونی قرائت شد.
در این جلسه مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی عملکرد هیات مدیره و سازمان را در سال ۱۳۹۷ به سمع و نظر اعضا مجمع رسانید.
در پایان این جلسه تصمیمات و تکالیف مجمع به تصویب اعضا رسید.
مجمع عمومی سالانه برای رسیدگی به صورتهای مالی و گزارش عملکرد و استماع گزارش بازرس قانونی تشکیل می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو