بازدید وزیر اقتصاد از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی 

 وزیر امور اقتصادی و دارایی در دومین روز سفر خود به استان هرمزگان، از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بازدید کرد.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا،)، فرهاد دژپسند، ضمن بازدید از بخش های اصلی بندر شهید رجایی به عنوان مهم ترین دروازه صادرات و واردات ایران، نحوه خدمات رسانی به فعالان اقتصادی و صاحبان کالا را به صورت میدانی مورد ارزیابی و پایش قرار داد.

بنا بر این گزارش، وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیات همراه، در جریان این بازدید از امکانات، تجهیزات و قابلیت های بندر شهید رجایی، کشتی‌های داخلی و خارجی پهلو گرفته در اسکله‌ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالا در ترمینال های کانتینری، فله و متفرقه، نفتی و مواد معدنی واقع در این منطقه ویژه اقتصادی ۲۴۰۰هکتاری دیدن کرد.

این گزارش حاکی است، "اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه بازدید وزیر اقتصاد از پیشرفته‌ترین ترمینال کانتینری کشور و اسکله ها و انبارهای کالاهای اساسی، گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت‌های عملیاتی بندر شهید رجایی و سایر بنادر تابعه آن در کرانه ۲۲۳۸ کیلومتر از نوار ساحلی خلیج فارس و دریای عمان به وی ارائه کرد.

یادآور می شود، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی کمتر از شش ماه پیش و در هفته نخست بهمن ماه سال ۹۷ نیز از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بازدید کرده بود.

گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده است و باداشتن روابط دریایی و مبادله کالا با 80 بندر معروف بین المللی تقریبا نیمی از تجارت ایران را بر عهده دارد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در مرکز کریدور ترانزیتی جنوب به شمال قرار دارد که یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی بین المللی در دنیاست. این کریدور اقیانوس هند و خلیج فارس را از طریق ایران به دریای خزر و سپس از طریق روسیه به سن پترزبورگ و شمال اروپا متصل می کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.