اختصاص بودجه ۱۷۰ میلیارد تومانی به توسعه گردشگری چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ۶۰ درصد اعتبارات سال ۹۸ منطقه آزاد چابهار به حوزه گردشگری اختصاص یافته است که حدود ۱۷۰ میلیارد تومان می‌شود. ۹ هتل در چابهار در حال ساخت است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار ایلنا، عبدالرحیم کردی با اشاره به آن که یکی از جذابیت‌های طبیعی و قابل توجه سواحل مکران و چابهار طبیعت زیبای آنجاست، افزود: کمتر جایی را پیدا می‌کنید که تلفیقی از کوه، صخره، ماسه و رمل و آبی نیلگون دریا را درکنار هم ببینید؛ در ضمن بتوانید در آن آبی بی‌کران موج‌ سواری کنید حتا به نظاره لاکپشت‌ها و دلفین‌ها بنشینید و هر زمان دلتان خواست سری به دنیای زیر آب که زیبایی‌های خاص خود را دارد، بزنید و از این آکواریوم طبیعی و رنگارنگ با ساحل مرجانی زیبای آن دیدن کنید.
کردی گفت: تلاش کردیم تا تمامی زیبایی‌ها را به گردشگران معرفی کنیم اما دو نکته مهم در چابهار وجود دارد که حل کردن آن نیازمند زمان است. چابهار نیازمند افزایش ضریب اقامت و به تبع آن افزایش مراکز اقامتی و همچنین ارائه تفریحاتی علاوه بر طبیعت‌گردی است. این امر سبب می‌شود بتوانیم مدت زمان اقامت گردشگران را افزایش دهیم. همچنین نیاز است تا بسته سفر به چابهار و سیستان و بلوچستان اقتصادی و مناسب‌سازی شود تا خانواده‌ها بتوانند این مقصد را در بسته‌های سفر خود قرار دهند.
وی با اشاره به آنکه طی چند سال گذشته فقط یک هتل در منطقه آزاد چابهار فعال بود، افزود: همچنین پروازهایی که به این مقصد انجام می‌شد، نامناسب بود؛ چنانکه در هفته سه پرواز یا در بهترین حالت روزی یک پرواز غیرمستقیم به چابهار داشتیم که بسیار گران تمام می‌شد. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در خصوص مجموعه اقداماتی که در حوزه برندسازی گردشگری و تعریف این حوزه در چابهار انجام شده، گفت: در سال ۹۶ قرارداد ساختن ۹ هتل منعقد شد که اکنون در حال ساخت است. این هتل‌ها و مراکز اقامتی الزاما ۵ ستاره نیستند بلکه از هاستل گرفته تا هتل آپارتمان و مهمانپذیرها و هتل‌های ۳ و ۴ ستاره را دربرمی‌گیرند. سال گذشته نیز نخستین واحد بومگردی کار خود را آغاز کرد و اکنون فاز یک آن به بهره‌برداری رسیده است. سعی کردیم تا رنج متفاوتی از قیمت‌های مختلف اقامت را در چابهار برای گردشگران در نظر بگیریم. چنانکه  اقامت در چابهار از شبی پنجاه هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان است. 
وی خاطرنشان کرد: سعی ما بر آن بود تا قیمت اقامت در بسته سفر کاهش یابد. همزمان نیز طراحی ۲ مجتمع و بوستان گردشگری را در نظر گرفتیم که یکی در قالب ۳۶ هکتار و دیگری ۸۰ هکتار خواهد بود. بوستان ۳۶ هکتاری برای نوروز ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید که مجموعه‌ای از خدمات گردشگری از اقامت گرفته تا تفریحات را دربرمی‌گیرد. همچنین مجموعه‌ای  بیش از ۱۱۰۰ هکتار در کنار دریا را برای پیکره گردشگری چابهار در نظر گرفتیم. درحال حاضر برای فاز نخست آن که حدود ۴۰۰ هکتار است، ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه اولیه در نظر گرفته شده اما بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه نیازمند است. چراکه تامین زیرساخت‌های گردشگری بسیار گران است. سعی داریم با تعامل شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی مشارکت داشته باشیم. همچنین در حوزه گردشگری ورزشی، ورزش‌های آبی و کریکت سرمایه‌گذاری کرده‌ایم تا بتوانیم در حوزه توسعه گردشگری ورزشی ورود کنیم. 
هرچند کردی آمار دقیقی از تعداد گردشگران چابهار و گردشگران ورزشی این منطقه نداشت اما گفت: این اتفاقات جدید هستند اما می‌توانیم تاثیر آن را در پروازها شاهد باشیم چراکه در حال حاضر برخی از روزها ۶ پرواز مستقیم از تهران و مشهد به چابهار انجام می‌شود. البته در فصول خاص، پروازهایی بعضا از اصفهان و شیراز نیز به این مجموعه اضافه می‌شود. پروازهایی از بندرعباس و زاهدان نیز در لیست پروازی چابهار جا دارند. همچنین یک پرواز خارجی از عمان به چابهار انجام می‌شود.
وی ادامه داد: اکنون که در فصل کم مسافر چابهار قرار داریم، ترمینال مسافری را بازسازی می‌کنیم که اول مرداد به بهره‌برداری خواهد رسید. از اول مرداد  خطوط پروازی مانند معراج، کاسپین، ماهان، ایران ایر و زاگرس پروازهای خود را از سر خواهند گرفت. تمام این امور افزایش زنجیره گردشگری چابهار را نشان می‌دهد.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، ۶۰ درصد اعتبارات سال ۹۸ منطقه آزاد چابهار به حوزه  گردشگری اختصاص یافته است  که حدود ۱۷۰ میلیارد تومان می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو