فولاد مبارکه محور اصلی طرح افزایش ظرفیت تولید فولاد در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیر عامل فولاد مبارکه معتقد است: طرح توسعه و افزایش ظرفیت تولید فولاد تا سقف 10 میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس می‌تواند در اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار باشد؛ اما اجرای آن اراده جدی می‌طلبد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا عظیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به امضا تفاهم نامه ایجاد کنسرسیوم توسعه فولاد تا 10 میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: بر اساس طرح جامع فولاد در نظر گرفته شده که در جنوب کشور به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد، عدم مشکل در تامین آب، امکان صادرات بیشتر، نزدیکی به معادن سیرجان، 10 میلیون تن به ظرفیت فولاد کشور اضافه شود.
عظیمیان شرکت فولاد مبارکه را محور اصلی این طرح دانست و ادامه داد: در این طرح در نظر گرفته شده که شرکت فولاد مبارکه محور اصلی قرار بگیرد، زیرا بزرگترین واحد فولادسازی( فولاد هرمزگان) در این منطقه مطلق به شرکت فولاد مبارکه است.
وی معتقد است: طرح توسعه و افزایش ظرفیت تولید فولاد تا سقف 10 میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس می‌تواند در اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار باشد؛ اما اجرای آن اراده جدی می‌طلبد.
مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه این افزایش ظرفیت می‌تواند صنعت فولاد را کاملا به اهداف 1404 نزدیکتر کند، افزود: با توجه به اینکه منطقه ویژه خلیج فارس به آب‌های آزاد متصل است، در امر صادرات می‌تواند بسیار موثر باشد.
عظیمیان اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس می‌تواند به موضوع صادرات و واردات کمک شایانی کند. به نحوی که واردات اقلام و تجهیزاتی مورد نیاز از خارج کشور تسهیل می‌شود.
مدیر عامل فولاد مبارکه تصریح کرد: ‌دولت باید مقررات دست‌وپاگیری که مانع از صادرات می‌شود را تسهیل کند .
 بر اساس این گزارش: تفاهم‌نامه توسعه و افزایش ظرفیت تولید فولاد تا سقف 10 میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس میان شرکت‌ فولاد هرمزگان، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، شرکت مادکوش، شرکت صبافولاد خلیج فارس، شرکت گلگهر، ایمیدرو و شرکت ملی فولاد ایران امضا شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو