تسهیل فرآیند سرمایه گذاری در دستور کار هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان

در نشست هیات مدیره منطقه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، موضوعاتی در راستای تحقق شعار سال که بنام رونق تولید نامگذاری شده است و با هدف تسهیل و روان سازی امور سرمایه گذاری به تصویب اعضا رسید.

به گزارش فرینا، در این نشست درخواست سرمایه گذارانی که در زمینه های تولید و مونتاژ لوازم خانگی، تجهیزات آشپزخانه و مونتاژکولرهای گازی مکاتباتی برای حمایت بیشتر در راه اندازی واحد های خود از منطقه داشتند، مورد بررسی قرار گرفت که با تسهیل در امور خرید و واگذاری زمین به آنها و در جهت حمایت از تولید و رونق اقتصادی با اکثریت آراء هیات مدیره مورد تصویب قرار گرفت.
با توجه به مکاتبات سرمایه گذاران این واحدها، حدود شصت هزار متر مربع  زمین جهت  احداث این سه واحد تولیدی، درخواست شده است. راه اندازی این واحدها می تواند اشتغالزایی مناسبی برای استان قم و بخش سلفچگان بوجود آورد. 
همچنین از دیگر مصوبات این نشست، محاسبه تعرفه جدید آب بهای مصرفی صنایع مستقر در منطقه، بر اساس تعرفه  آبفای استان قم، نرخ جدید هزینه خدمات داخلی منطقه و موافقت با تمدید حق عضویت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در سازمان منطقه آزاد جهان که بعنوان تنها عضو ایرانی این سازمان جهانی محسوب می شود اشاره کرد.
سید مهدی علیزاده طباطبایی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز در این نشست، گزارشی از پیگیری اتصال منطقه ویژه به خط آهن سراسری، مکاتباتی که با رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهر سازی، ملاقات  و مذاکره اخیر وی به همراه استاندار قم با مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی صورت گرفته  و تاکید استاندار قم در دیدار با رسولی مدیر کل راه آهن جمهوری اسلامی، مبنی بر اهمیت اتصال این منطقه مهم به خط آهن سراسری و اتمام این پروزه مهم که بیش از 70 درصد آن انجام شده است ارائه نمود.
گفتنی است؛ منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان قم، در محدوده اي به وسعت 2000 هكتار در 185 كيلومتري تهران در سال 1376 به تصویب هیات وزیران رسید. اين منطقه، به عنوان مهمترين منطقه ويژه اقتصادي که به مركز سياسي ـ اقتصادي كشور نزدیک است، در چهار راه جاده هاي ترانزيت ،جاده ابريشم، مجاورت راه آهن سراسري و بزرگراه هاي اصلي شمال، جنوب، شرق و غرب ايران واقع شده است، لذا جهت برقراري ارتباط با اروپا، كشورهاي آسياي ميانه و خليج فارس به منظور توليد، صادرات و ترانزيت كالا، موقعيتي ممتاز و منحصر به فرد داشته و قادر است نقش تعيين كننده اي در اقتصاد كلان كشور ايفا نمايد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو