ماکو، دروازه ای برای تجارت آزاد با آفریقا / ورود به بازارهای آفریقا با توسعه روابط منطقه آزاد ماکو و غنا

معاون توسعه تجارت بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در پی سفر اخیر مسئولان ارشد مناطق آزاد کشور غنا به ایران، پیش نویس تفاهم نامه همکاری تجاری و گردشگری بین منطقه آزاد ماکو و غنا آماده و امضا می شود.

مهدی خلف خانی در گفت و گو با خبرنگار فرینا با اشاره به اینکه طبق ارزیابی ها انجام شده منطقه آزاد ماکو با صرفه ترین، بهترین و نزدیک ترین منطقه آزاد برای دسترسی به بازارهای آفریقایی و بالعکس است افزود:‌ در نشست اخیر که قائم مقام سازمان منطقه آزاد ماکو حضور داشت مسئولین ارشد مناطق آزاد دو طرف ایران و غنا متقاعد شدند که درب جدیدی از ماکو برای مبادلات تجاری با غنا  می تواند باز شود. 

خلف خانی منطقه آزاد ماکو را به عنوان بندر خشک و حلقه اتصال کشورهای حوزه دریای سیاه و قفقاز با آفریقا برشمرد و اظهار داشت: با توجه به تفاهم نامه هایی که با مناطق آزاد مرسین و ترابزون داریم دسترسی به دریای آزاد از این طریق امکان پذیر است و ماکو می تواند به عنوان هاب توزیع و حلقه اتصال کشورهای حوزه منطقه حتی کشورهای حوزه خلیج فارس نقش مهمی ایفا کند. 

وی افزود: آفریقا بازار خوبی برای محصولات تولیدی کشور  بخصوص منطقه آزاد ماکو دارد و حضور ما در بازارهای آفریقا در شرایط فعلی تحریم ها می تواند به اقتصاد کشور کمک شایانی کند. 

معاون توسعه تجارت بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو با اعلام اینکه از مقامات جمهوری غتا برای حضور در ماکو و عقد تفاهم نامه  دعوت به عمل آمده است گفت: مبادلات تجاری در قالب تهاتر و معاملات پایاپای و بازاریابی محصولات دوطرف  با برگزاری نمایشگاه و همایش های مشترک و همچنین توسعه گردشگری  از اهداف این تفاهم نامه است.

گفتنی است:‌ روابط تجاری بین دو کشور ایران و غنا مبتنی بر روابط سیاسی خوب است که از اوایل انقلاب تا کنون ادامه داشته است.
کشور غنا با برخورداری از جمعیت ۳۰ میلیون نفری در آفریقا اخیراً به عنوان منطقه آزاد تجاری آفریقا معرفی شده است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو