10 /جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد برای رفع مشکلات اجتماعی در مناطق آزاد

مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: توسعه مشارکت های محلی و اجتماعی در مناطق آزاد می تواند ضعف ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی در این مناطق را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار فرینا، علی حسنلو در اولین روز (سه شنبه) از هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ماکو گفت: سازمان هاي مردم نهاد زمينه های لازم براي آشنا شدن مردم با وظايف خود را ایجاد کنند و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مي توانند نقش موثري در نهادينه ساختن اين امر داشته باشند.
او با اشاره به اينكه سازمان‌هاي مردم ‌نهاد نقشي‌ تعيين‌كننده در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی برعهده دارند ادامه داد:‌ این نقش و جایگاه سه ويژگی بارز شامل «غير انتفاعی»، «داوطلبانه» و «غير سياسي» بودن دارد. ‌اين ويژگي ها باعث شده‌اند فعاليت‌هاي سازمان‌های مردم‌ نهاد در زمينه فرهنگ و اخلاق شهروندي در سطح جامعه ارتقاء يابد. 
حسنلو از عزم معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای بهره مندی از ظرفیت ویژه سازمان های مردم نهاد، سمن ها و اجتماعات محلی در مناطق آزاد خبر داد و گفت: سازمان های مردم نهاد، حلقه ارتباطی مناسبي ميان نهادهاي دولتي و جامعه هستند و مشاركت مردمي را با خود همراه می کنند. 
او اظهار داشت: اگر در مناطق آزاد در زمینه های فرهنگی هزینه های بسیاری می شود ولی بهره مندی و بازدهی چندان مطلوبی ندارد به دلیل عدم استفاده از ظرفیت های مردمی و مشارکت های اجتماعی است. 
هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ماکو در حال برگزاری است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو