رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی:

ایران؛ مسیر ترانزیت کالاهای قزاقستان به ترکیه

به گزارش فرینا، دکتر رضا مسرور، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در شمال ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت: ترانزیت کالاهای قزاقستان به ترکیه و بالعکس، از طریق بندر کاسپین در استان گیلان ایران آغاز خواهد شد.

وی افزود: ترکیه و قزاقستان نیز طی جلساتی درباره استفاده از این مسیر به توافق رسیده اند.

مسرور درباره اهمیت جایگزینی مسیر ایران تصریح کرد: قزاقستان می تواند از طریق جمهوری آذربایجان و گرجستان ترانزیت انجام دهد، اما مسیر ایران به دلیل اینکه تنها از یک کشور عبور می‌کند مقرون به صرفه است.کاسپین، از مهمترین بنادر دریای خزر است و با اتصال به ریل می‌تواند نقش مهمی در کریدور شمال-جنوب بازی کند. بندر کاسپین 22 پست اسکله دارد و ظرفیت آن 15 میلیون تن کالا در سال است.

او درباره پروژه احداث بزرگترین آکواریوم ایران به دست متخصصین ترکیه نیز گفت: بازرگانان ترک، سرمایه‌گذاری بزرگی در منطقه آزاد انزلی ایران انجام داده اند. مجموعه پارک اكواريوم با سرمايه‌گذاری کمپانی ترک به عنوان یکی از شركت های موفق در حوزه ساخت پارک های تفریحی ساخته شده است.

سرمايه‌گذاری 30 ميليون يورویی ترک‌ها برای احداث ايجاد يک مجموعه دوطبقه در 10 هزار مترمربع همراه با تونل اكواريوم، شهر بازی، بولينگ، رستوران توانسته گردشگران زیادی را به این منطقه جذب كند. سال گذشته 500 هزار نفر از اینجا بازدید کردند.

از سرمایه‌گذاران خارجی، به‌ویژه ترک‌ها استقبال می‌کنیم. درخواست چند پروژه در حوزه زیرساخت و گردشگری از سوی آنها مطرح شده است. از حضور بیش از پیش آنها استقبال می‌کنیم چرا که از کشور دوست، برادر و همسایه ما هستند.

مسرور درباره مشوق‌هایی که این منطقه برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته است هم اظهار داشت: مهمترین مساله این است که سرمایه گذاران دارای مدیریت واحد هستند. معافیت‌های مختلفی همچون 20 سال معافیت مالیاتی و بازار هدف 80 میلیونی ایران روبرو هستند.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو