13/ توسعه گردشگری سلامت در مناطق آزاد با رویکرد جذب توریسم خارجی است

مدیر سلامت ورزش و آموزش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: توسعه گردشگری سلامت و احداث دهکده سلامت با هدف جذب گردشگران خارجی و توریسم بین المللی است.

به گزارش خبرنگار فرینا از منطقه آزاد ماکو، هانی صباغان در دومین روز (چهارشنبه) از هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ماکو گفت: توریسم سلامت ۳۵۰۰ الی ۴۰۰۰ دلار درآمدزایی برای هر کشور دارد.
او با اشاره به اینکه در حال حاضر گردشگری سلامت در دنیا ۶۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دارد ادامه داد: طبق پیش بینی در سال ۲۰۲۲ گردش مالی به ۹۰۰ میلیارد دلار در سال می رسد.
او بالاترین درآمدها ار گردشگری سلامت را در حوزه زیبایی، دندانپزشکی و اورتوپتی عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد گردشگرایی که از کشورهای در حال توسعه به کشورهای توسعه یافته می روند کمتر از تعداد گردشگران کشورهای توسعه یافته به آسیا است و این بدلیل ارزان بودن هزینه خدمات سلامت در این کشورهاست.
صباغان با اشاره به اینکه هزینه های پزشکی ما خیلی کمتر از تراز جهانی است افزود: پایین بودن هزینه ارائه خدمات بهداشت و درمان درکشور در مقایسه با کشورهای همسایه و پیشرفتهای علمی پزشکان ایرانی می تواند علاوه برکسب در آمد ارزی برای کشور، جایگاه این منطقه رادر توریسم درمانی در سطح کشورهای منطقه ارتقا دهد.
او با اعلام اینکه دهکده گردشگری سلامت در انزلی استارت خورده و سرمایه گذار خارجی و داخلی کار خود را آغاز کرده است تصریح کرد:‌ طرح دهکده سلامت در منطقه آزاد انزلی اجرایی و از توجیه اقتصادی نیز برخوردار است و این منطقه آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه گذاران درحوزه خدمات سلامت ،بهداشت و تندرستی و صدور مجوزهای لازم را دارد.
مدیر سلامت ورزش و آموزش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: ایران از نظر علم پزشکی ما در رتبه خوب جهانی است و پیاده سازی الگوی گردشگری سلامت در مناطق آزاد بعنوان پایلوت می تواند پیاده سازی شود.
هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ماکو امروز (چهارشنبه) به کار خود پایان می دهد. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو