15/ مناطق آزاد ماکو و ارس به منطقه حفاظت شده مراکان گره خورده اند

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: گره خودن مناطق آزاد ماکو و ارس از طریق منطقه حفاظت شده مراکان می تواند تحولی در گردشگری ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار فرینا از منطقه آزاد ماکو، بهروز عمرانی در دومین روز (چهارشنبه) از هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ماکو با اشاره به آثار و بناهای تاریخی منحصربفرد در مناطق آزاد ماکو و ارس گفت: منطقه حفاظت شده مراکان می تواند حلقه اتصال تاریخی و گردشگری بین منطقه آزاد ماکو و ارس شود که منجر به تحولی در صنعت گردشگری شود. 
او افزود: منطقه آزاد ارس در خصوص مرمت آثار تاریخی بخصوص کلیسای سنت استپانوس اقدامات و فعالیت های پژوهشی و خوبی داشته است. 
عمرانی با تاکید بر ضرورت احیای اصالت، هنرهای سنتی و صنایع دستی در مناطق آزاد تصریح کرد: راه حفظ بقاء هنرهای سنتی، کاربردی کردن آنهاست.
او با اشاره به مراسم ملی زیارت تائودوس در قره کلیسا افزود: این فرصت خوبی بود که می توانستیم از ظرفیت های گردشگران دینی و آئینی نیز استفاده شود. 
رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مناطق آزاد را فرصتی برای رونق و توسعه گردشگری در کشور دانست و  اظهار داشت: قوانین حاکم بر این مناطق با تکیه بر جذب گردشگر می تواند منجر به شکوفایی اقتصادی شود که لازم است در این زمینه تفاهم نامه ای بین مناطق آزاد و میراث فرهنگی منعقد شود.
هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ماکو امروز (چهارشنبه) به کار خود پایان می دهد. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو