آماده‌سازی بندر امیرآباد برای صادرات سوخت به روسیه

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: توافق اولیه برای صادرات نفت از بندرامیرآباد به آستاراخان روسیه با همکاری نفت شمال انجام شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، «سیاوش رضوانی» اظهار کرد: اگرچه تاکنون صادرات نفت به صورت عملیاتی انجام نشده است، ولی پیش‌بینی می‌شود به ‌زودی صادرات نفت به آستاراخان در برابر سواپ نفتی که پیش از این انجام می‌شد، عملیاتی شود.
رضوانی، صادرات نفت را از برنامه‌های پیش روی بندر امیرآباد پس از تحریم محصولات نفتی ایران از سوی آمریکا دانست و گفت: این موضوع را وزارت نفت پیگیری می‌کند و 2 سکوی نفتی نیز در بندر امیرآباد برای این کار وجود دارد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از افزایش میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر در سال‌های اخیر به‌ویژه در دولت تدبیر و امید به عنوان نقطه قوت یاد کرد و افزود: بخش خصوصی در ساخت واحدهای تولیدی و صنعتی در این بندر افزون بر 13 هزار و 600 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.
رضوانی با اعلام این‌که 80 درصد از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد در دوره دولت تدبیر و امید به ثمر نشست، گفت: در سال جاری 13 درخواست سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی با حجم پیشنهادی حدود 2 هزار و 700 میلیارد ریال ارائه شد که طرح مطالعاتی برای اجرای آنها در دست بررسی است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده این سرمایه‌گذاری‌ها به ثمر برسد.
وی میزان سرمایه‌گذاری خارجی در این بندر را حدود 9 میلیون دلار اعلام کرد و توضیح داد: 2 پروژه گچ‌سازی و صنایع چوب با سرمایه‌گذاری کشورهای ترکیه و تاجیکستان در بندر اجرا شده که واحد گچ‌سازی به بهره‌برداری رسید و پروژه صنایع چوب نیز در حال اجراست.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از خالی بودن بخش زیادی از ظرفیت این بندر خبر داد و گفت: با این‌که بندر از لحاظ جابه‌جایی بار در حاشیه دریای خزر فعال‌ترین بندر محسوب می‌شود ولی همچنان 40 درصد از ظرفیتش خالی است.

رضوانی اظهار کرد: امیدواریم با وجود تحریم‌ها و توافقی که کشورهای آسیای میانه برای افزایش ظرفیت واردات و صادرات کالا و تنوع‌بخشی به کالاهایشان برای ورود به ایران و برعکس دارند، بخش زیادی از ظرفیت بندر پر شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو