با مشارکت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی؛

رزمایش شیمیایی در استان خوزستان برگزار می‌شود

جانشین قرارگاه شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل از برگزاری رزمایش شیمیایی استان خوزستان با مشارکت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرماهشهر در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی اکبر شاوردیان در نشست شورای پدافند غیرعامل استان خوزستان که در دفتر استاندار برگزار شد اظهار داشت: براساس مصوبه درباره مراکز حیاتی، حساس و مهم حداقل یک بار در سال باید گزارش لازم را ارائه دهند.
شاوردیان بیان کرد: ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح برای پدافند غیرعامل 58 مرکز شیمیایی، حیاتی، مهم و حساس استانی در سال 97 است که در همین راستا رزمایش شیمیایی سال 98 پیش‌بینی شده است.
وی افزود: این رزمایش شیمیایی در سطح استان خوزستان با منطقه ویژه اقتصادی بندرماهشهر در آبان‌ماه یا نیمه نخست آذرماه برگزار می‌شود.
جانشین قرارگاه شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به ضرورت استفاده از زیرساخت‌های استان خوزستان برای کمک به منطقه ویژه اقتصادی بندرماهشهر، گفت: تصمیم داریم که از طریق هماهنگی با منطقه ویژه کارگروه‌های هشت‌گانه تشکیل شوند.
شاوردیان با اشاره به اهمیت و جایگاه مراکز شیمیایی بعد از تهدیدات زیستی در سطح استان خوزستان اظهار داشت: این مراکز خطرساز و دارایی‌های ملی و شهرستانی را تهدید می‌کنند. تمرین‌ها و رزمایش‌ها می‌تواند از وقوع حادثه جلوگیری کند.
جانشین قرارگاه شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل تأکید کرد: تمامی زیرساخت‌های استاندارد و قابلیت‌های استان خوزستان برای مراکز شیمیایی به‌کار گرفته شوند.
مطالعات پدافند غیرعامل برای تمامی طرح‌های سازمان آب و برق خوزستان انجام می‌شود
همچنین فرهاد ایزدجو در نشست شورای پدافند غیرعامل استان خوزستان اظهار داشت: مطالعات پدافند غیرعامل برای تمامی طرح‌های سازمان آب و برق خوزستان انجام می‌شود و دارای پیوست زیستی هستند.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به این‌که سطح‌بندی تمامی تأسیسات انجام می‌شود، بیان کرد: با توجه به آموخته‌های سال 95، اقدامات خوبی برای کاهش آسیب‌پذیری در سال جاری انجام و شاهد کم‌ترین میزان آسیب‌پذیری سیل امسال بودیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو