تسهیل دسترسی به صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: اجرای بیش از 73 کیلومترعملیات زیر سازی و آسفالت بااعتباری معادل 300 میلیارد ریال در سایت صنایع انرژی بر لامرد منجر به سهولت دسترسی به صنایع بزرگ مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد شده است.

به گزارش فرینا، فریدون فدایی دولت در حاشیه بازدید از طرح های زیر ساختی درون سایت صنعتی این منطقه گفت: تقویت زیر ساخت های ارتباطی هموار کننده مسیر اجرای پروژه های عمرانی و صنعتی است، بنابراین در منطقه ویژه لامرد جاده شریانی دسترسی صنایع با دو باند آسفالته به عرض 16 متر از محور لامرد ـ خنج و ورودی سایت در دسترسی به ساختمان درب خروج گمرک منطقه ویژه، نیروگاه برق غدیر انرژی و کارخانه آلومینیوم جنوب را امکان پذیرکرده  است.

فدایی دولت افزود: این جاده از ورودی سایت به صورت مستقیم با دو باند به طول 6200 متر به اراضی مرکزسایت رسیده و از آنجا دو شاخه شده که یک مسیر آن پس از گذر از رودخانه مهران به اراضی تفکیکی جهت واگذاری به سرمایه گذاران صنعت سیمان می رسد و ازآنجا با طول 6500 متر پس از طی بخش پتروشیمی به جاده پیرامونی فنس ضلع غرب منتهی می شود، شاخه دیگر آن به طول 1600متر، عامل دسترسی به منطقه نیروگاهی و سایت نیروگاه خورشیدی پتروفرآیند کرخه است.

وی با تقدیر از تلاش های کارشناسان و دست اندرکاران این منطقه  ویژه اقتصادی گفت: برای ایجاد ارتباط و دسترسی به صنایع کوچک از جاده شریانی، راه های فرعی برای صنایع پایین دستی آلومینیوم، کارخانه تولید بتن آماده و کارخانه آسفالت و نیروگاه خورشیدی به طول 7500 متر احداث شده است. همچنین در سایت 55 هکتاری گمرک جهت حمل و نقل، تخلیه و بارگیری محموله‌های گمرکی جاده ای به طول 2550 متر زیرسازی شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با تاکید بر صرفه جویی در هزینه های جاری  ادامه داد: در مجموع جاده های شریانی اصلی و دسترسی فرعی صنایع به طول 30550 متر با 19 دستگاه پل جهت عبور آبهای سطحی و 66 دستگاه اسلیو(غلاف) جهت عبور تأسیسات زیر زمینی و 27 عدد حوضچه تأسیساتی(هندهول) اجرا شده است.

 فدایی دولت همچنین در اشاره به حجم عملیات  این پروژه ها افزود: در اجرای جاده های شریانی اصلی  و دسترسی فرعی مقدار 38000 تن آسفالت، 108665 تن مصالح اساس سنگی، 2001500 تن مخلوط (کوهی و رودخانه ای) و مقدار  5200  مترمکعب بتن بکار رفته است.

 مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو با ابراز رضایت از روند تقویت و تکمیل زیر ساخت های این منطقه تصریح کرد: پیشرفتهای مشهود و محسوسی که  در فرایند ایجاد زیر ساخت ها به دست آمده منجر به افزایش متقاضیان سرمایه گذاری در این کانون مهم صنعتی شده است و بزودی در این ارتباط اطلاع رسانی می شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در ادامه از همکاری و مشارکت مجموعه متبوعش برای ترمیم ، تعریض و  بازسازی  محورهای مواصلاتی مجاور سایت صنایع انرژی بر خبر داد.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس واقع است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو