برگزاری اولین جشنواره مهارت در منطقه آزاد اروند

به مناسبت هفته ملی مهارت و کارآفرینی، سازمان منطقه آزاد اروند با همراهی سازمان ها نهادها، کنشگران و با هدف توسعه، ترویج و ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی جشنواره مهارت را برگزار می کند.

به گزارش فرینا؛ در جلسه ای که به همین منظور با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مدیر آموزش و بلوغ کسب و کارهای این سازمان و منصور زراء نژاد سرپرست دانشگاه علوم و فنون دریایی و با همراهی جمع کثیری از مسئولین، نهادها و سازمان های ذینفع در عرصه مهارت برگزار شد؛ به برنامه ریزی و چگونگی اجرای این جشنواره پرداخته شد.

مدیر آموزش تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند ایجاد شورای مهارت و جشنواره ای با همین نام را اصلی ترین محور گفت و گوی این نشست عنوان کرد و گفت: منابع انسانی مهم ترین سرمایه هر جامعه ای است و سرنوشت هر جامعه ای رقم نخواهد خورد مگر به دست منابع انسانی توسعه یافته و شایسته با دانش روز.

علی الیاسی خاطرنشان کرد: آن چیزی که امروز اقتصاد دنیا به آن توجه می کند و بعنوان ابزار رقابتی به کار می برد؛ دانش همراه با مهارت است.

الیاسی دانش همراه با مهارت را وسیله ای برای زیستن شایسته انسان دانست و افزود: هدف مند بودن این آموزش ها امری است که ما باید به آن بپردازیم خصوصا آموزش های مهارتی اعم از مهارت های زیستن، تخصصی و کاربردی.

او تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم آمایشی را به لحاظ سرزمینی (منطقه آزاد اروند) و جمعیتی داشته و همچنین منابع انسانی توسعه یافته ای را تربیت کنیم و نیازهای جامعه را با این نیروهای شایسته پاسخگو باشیم، تشکیل چنین جلساتی الزامی است.

بازار کار امروز از عدم مهارت رنج می برد

مدیر آموزش تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با بیان این نکته ادامه داد: آموزش هایی که بعضا بعنوان مهارت داده می شود و متولی اصلی آن فنی و حرفه ای ها هستند شاید خیلی مطلوب و مناسب بازار کار امروز نباشد؛ از همین روی باید در نوع انتخاب ها و آموزش ها دقت بیشتری به خرج دهیم چرا که یکی از مشکلاتی که جامعه جوان و آماده به کار با آن روبه رو است عدم آموزش های مبتنی بر مهارت، (هم در مهارت های رفتاری و زندگی و هم در مهارت های تخصصی) است.

الیاسی پس از شنیدن صحبت ها و نظرات مسئولین حاضر در جمع، به شرح جزئیات و نحوه انتخاب افراد نمونه در حوزه های مهارتی برای برگزاری جشنواره پیش رو پرداخت و گفت: به علت زمان اندک تا برگزاری اولین جشنواره مهارت در منطقه آزاد اروند، طی چند روز آینده بخش های دولتی، خصوصی و عمومی در حوزه های مهارت آموزی، نفرات مورد تأیید خویش را  جهت تقدیر به این سازمان معرفی کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز در خاتمه با تأکید بر هرچه بهتر اجرا شدن این جشنواره مبنای کار را بر اجرایی شدن مباحث مطرح شده در جلسه عنوان کرد و افزود: باید یک استراتژی مهم برای رسیدن به هدفی که مشخص کرده ایم، تعریف کنیم.

قدرت اله طمیمیان هدف این جشنواره را مهم ارزیابی کرد اما چگونگی رسیدن به هدف مذکور را مهم تر دانست و گفت: خروجی جلسات باید پیدا کردن راه رسیدن به مقاصد مشترک جمع باشد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو