بررسی راهکارهای رفع موانع شرکت های خصوصی فعال در بندر چابهار

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به علاقه دو کشور ایران و هند برای توسعه روابط تجاری و جذاب سازی فعالیت در بندر چابهار، گفت: توسعه ظرفیت و به کارگیری پتانسیل های موجود در بندر چابهار، می تواند اقتصاد منطقه را تحت تاثیر زیادی قرار دهد.

به گزارش فرینا، محمد راستاد در هشتمین نشست همکاری های بندری و دریایی ایران و هندوستان گفت: هدف ما در چابهار تجهیز بندر و تسهیل فعالیت های بندری و ترانزیت کالا بر اساس توافقنامه چابهار است.
راستاد تاکید کرد: کمیته مشترک همکاری بندری و دریایی صرفا متمرکز بر همکاری های دو جانبه نیست ؛ بلکه تمام زمینه های همکاری مشترک بندری و دریایی را نیز شامل می شود.
وی با اشاره محورهای اصلی نشست هشتم کمیته مشترک بندری و دریایی ایران و هند، "بررسی نحوه توسعه همکاری های بندری و دریایی دو کشور" و "بررسی موضوعات مربوط به قرداد شرکت IPGL  هندوستان در بندر چابهار " از جمله این موارد محسوب می شود.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، "بررسی ترانزیت کالا بین هندوستان به افعانستان از طریق بندر چابهار"؛ "موضوعات مربوط به نامین خط اعتباری ۱۵۰ میلیون دلاری از طرف هندوستان به بندر چابهار" و " بررسی موضوعات مربوط به تامین تجهیزات ۸۵ میلیون دلاری از طرف شرکت هندی IPGL " از دیگر دستورکارهای نشست هشتم کمیته بندری و دریایی دو کشور هند و ایران قلمداد می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.