راه اندازی آزمایشگاه مرجع نفت با سرمایه گذاری 160 میلیارد ریالی در قشم

رئیس موسسه آموزش عالی سازمان منطقه آزاد قشم از انجام مراحل پایانی برای تاسیس آزمایشگاه مرجع نفت، گاز، پتروشیمی و فرآروده های نفتی با هدف توسعه فعالیت های حوزه انرژی در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، منصور آزاد با بیان این خبر گفت: راه اندازی آزمایشگاه مرجع نفت در راستای عمل به قرارداد سه جانبه میان شرکت مشاوران آزمای نفت ایرانیان، پژوهشگاه صنعت نفت و موسسه آموزش عالی قشم با حمایت وزارت نفت انجام می شود که در روزهای پایانی خردادماه در نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور در تهران به امضا رسید.
آزاد افزود: آزمایشگاه مرجع نفت با سرمایه گذاری 160 میلیارد ریالی از سوی شرکت مشاوران آزمای نفت ایرانیان در حال انجام مراحل پایانی برای راه اندازی است و موسسه آموزش عالی منطقه آزاد قشم وظیفه پشتیبانی و تامین نیروی انسانی بومی مورد نیاز این آزمایشگاه را برعهده دارد.
وی گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه تمام آزمایش های مربوط به آنالیز کیفیت محصولات و فرآورده های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و مشتقات آنها در منطقه جنوب کشور را می توان در قشم انجام شود.
رئیس موسسه آموزش عالی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهداف دیگر راه اندازی این آزمایشگاه، افزود: تهیه و تدوین بسته های آزمایشگاهی، پژوهشی و آموزشی طبق استانداردهای ملی و بین المللی از دیگر اهداف دیگر راه اندازی این آزمایشگاه است. همچنین طبق تعهد اجرای دوره های آموزشی برای نیروی انسانی مورد نیاز صنعت نفت و گاز بخشی از تعهدات این قرارداد است.
آزاد با اشاره به سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم برای اشتغالزایی گفت: توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی یکی از راهبردهای اصلی توسعه اقتصادی در جزیره قشم است که بدون تامین زیرساخت ها امکان پذیر نیست و گسترش فعالیت های حوزه انرژی و ساخت این آزمایشگاه می تواند در تقویت و توسعه اشتغال پایدار در جزیره بسیار اثرگذار باشد.
گفتنی است؛ در حال حاضر 17 میدان هیدروکربنی در جزیره قشم وجود دارد که از این تعداد 2 میدان در داخل جزیره و در نزدیکی روستاهای سَلَخ و گَوَرزین قرار دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو