آغاز رقابت‌های غواصی مسابقات ارتش‌های جهان در جزیره کیش

رقابت‌های بخش غواصی مسابقات نظامی بین‌المللی روسیه 2019 با حضور معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه در جزیره کیش آغاز شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، رقابت‌های بخش غواصی مسابقات نظامی بین‌المللی روسیه 2019 با حضور افسران ارتش کشورهای آفریقای جنوبی، ایران، چین، سوریه، روسیه و ونزوئلا به میزبانی نیروی دریایی ارتش ایران در جزیره کیش آغاز شد.
سخنگو و رئیس ستاد برگزاری مسابقات نظامی بین‌المللی 2019 غواصی عمق در آیین افتتاحیه این رقابت‌ها اظهار کرد: همه تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات توانستند بر اساس برنامه تنظیمی حداقل یک بار هر آیتم از مسابقات را تمرین کنند که در طول تمرینات هیچگونه صدمه یا خسارت جدی به افراد و تجهیزات وارد نشده است.
امیر دریادار دوم پرویز سلیمی‌پناه با اشاره به تصویربرداری مسابقات توسط دوربین‌های زیرآبی خاطرنشان کرد: 2 داور از کشور میزبان و 5 داور از کشورهای شرکت‌کننده بر مسابقات نظارت دارند. شرایط خوبی برای قضاوت عادلانه برای داوران فراهم شده است.
امیر دریادار دوم سلیمی‌پناه، تاکید کرد: شرایط یک مسابقه عادلانه و هیجان‌انگیز و میزبانی و پذیرایی عالی از همه تیم‌ها فراهم شده است. در حال حاضر 128 نفر متشکل از مسابقه‌دهندگان، خبرنگاران و عوامل پشتیبانی تیم‌های خارجی در جزیره کیش مهمان نیروی دریایی ارتش هستند که به تدریج از دوم تا پنجم مرداد وارد این جزیره شدند.
رئیس ستاد برگزاری مسابقات نظامی غواصی عمق همچنین گفت: سال گذشته نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از نیروهای مسلح در دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر میزبان این مسابقات بود که علاوه بر میزبانی عالی، مقام قهرمانی را نیز به ارمغان آورد.
رئیس ستاد برگزاری مسابقات نظامی بین‌المللی 2019 در رشته غواصی عمق با اشاره به میزبانی نیرویی دریایی ارتش در آب‌های خلیج فارس خاطرنشان کرد: برابر مصوبات کمیته سیاستگذاری مسابقات نظامی روسیه و تصویب ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد ارتش، آب‌های خلیج فارس به عنوان محل برگزاری این مسابقات برگزیده شد.

مسابقات نظامیان جهان صفحه جدیدی در همکاری نظامی میان کشورهاست

جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه در این ‌مراسم با اشاره به برگزاری پنجمین المپیک نظامیان کشورهای مختلف، گفت: مسابقات در کشور روسیه شروع شده و در خارج از روسیه نیز در حال برگزاری است. این اتفاق صفحه جدیدی در همکاری نظامی میان کشورهاست.
آدمیرال ویدکو افزود: جمهوری اسلامی ایران برای دومین بار مسابقات چندگانه غواصی عمق را در زمین خود برگزار می‌کند.
وی تاکید کرد: در این کشور زیبا، مهمان‌نواز و دارای فرهنگی بزرگ، کشورهای ایران، روسیه، سوریه، چین، ونزوئلا و سوریه در رشته غواصی عمق به رقابت می‌پردازند.
جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه با اشاره افزایش تعداد شرکت‌کنندگان حاضر در رشته غواصی عمق گفت: در شرایط سخت بین‌المللی، هر ساله تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات افزایش می‌یابد و افراد بیشتر علاقه‌مند به رشته غواصی می‌شوند.
آدمیرال ویدکو درباره اهداف برگزاری این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: هدف اصلی رقابت‌های غواصی عمق، تقویت ارتباط و تفاهم میان نیروهای مسلح و تبادل تجربه و همکاری بین‌المللی است. پیشینه غواصی به گذشته‌های دور بازمی‌گردد و در حال حاضر انسان‌های شجاع و دلیر این رشته را انجام می‌دهند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.