معاون علمی رئیس جمهور:

زیرساخت‌های توسعه زیست‌بوم فناوری در چابهار فراهم شده است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در چابهار فراهم شده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، سورنا ستاری در نشست هم اندیشی زیست بوم کارآفرینی دانش بنیان و توسعه کسب وکارهای نوپا در منطقه آزاد چابهار، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در حوزه رونق زیست بوم نوآوری در چابهار در سال‌های اخیر رخ داده است.
ستاری افزود: پارک های علم و فناوری در تولید علم و به روز رسانی علوم و تحقیقات نقش ارزنده ای دارند.
وی گفت: دولت هرگاه در پارک علم و فناوری و پژوهش‌ها ورود کند، نتیجه خوبی ندارد؛ لذا می‌طلبد با فراهم کردن زمینه، بخش‌ خصوصی هم ورود کند تا بتوان زمینه توسعه اقتصاد دانش‌ بنیان سیستان و بلوچستان را رقم زد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: امکانات، فضا و نیروی انسانی خوبی در سیستان و بلوچستان به ویژه در چابهار وجود دارد و می‌تواند اقدام‌های آنها کارآفرین و توسعه محور باشد.
ستاری گفت: خیلی علاقه دارم در استان محروم سیستان و بلوچستان حضور پیدا کنم و با جوانان متفکر و نیروهای انسانی خلاق ارتباط بگیرم.
وی افزود: هر یک از شهرهای استان سیستان وبلوچستان اگر آمادگی تامین زیرساخت‌ها را داشته باشند، ما کل هزینه‌های بازسازی و اشتغال شرکت‌ها را پرداخت می‌کنیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: برای بهبود زیست بوم فناوری و نوآوری منطقه و سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا، استارتاپ ها و حمایت از جوانان فناور اقداماتی انجام شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: اقدامات خوبی در دانشگاه بین المللی چابهار رخ داده که همه اینها نوید دهنده اشتغال و کارهای خلاقانه و فناورانه است.
عبدالرحیم کردی افزود: تمامی امکانات و زیرساخت ها را برای هر درخواست استارتاپ و پارک علم و فناوری فراهم خواهیم کرد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو