میراث ناملموس قشم، ترجمان ارزش های جزیره است

رییس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی کشور، میراث ناملموس قشم را ترجمه ای از ارزش های برجای مانده از نیاکان جزیره معرفی کرد.

به گزارش فرینا، علیرضا حسن زاده با پرداختن به موضوع "میراث ناملموس و هویت پایدار" بیان داشت: جزیره قشم از نظر تنوع و وحدت فرهنگی در کشور، یک نمونه بی نظیراست.
حسن زاده با اشاره به نقش میراث ناملموس در پیشبرد برنامه های توسعه در کشورهای مختلف دنیا افزود: فرهنگ و دانش بومی مردم در حوزه صیادی و دریانوردی، حافظه ای تاریخی است که به مثابه میراثی از گذشتگان به این نسل رسیده است.
وی گفت: برگزاری آیین نوروز صیاد در جزیره بیانگر ابعاد غنی فرهنگ کشور در ارتباط با خلیج فارس بوده است و پیوند آن با آیین نوروز چوپانی در شمال کشور نمونه ای از وحدت فرهنگی بین اقوام ایرانی می باشد.
رییس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی کشور بر آمادگی پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی کشور جهت همکاری و تعامل با سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد و گفت: خلیج فارس، بیدارگاه تمدن ایران است و ما به عنوان متولی اصلی میراث فرهنگی جزیره قشم در این حوزه باید در حفظ و پاسداشت آن کوشا باشیم.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو