برگزاری کارگاه آموزشی گلابتون دوزی در چهار روستای جزیره قشم

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره صنایع دستی در رشته گلابتون دوزی در چهار روستای رمچاه، هفت رنگو، کاروان و گمبرون برای ساکنان بومی این روستاها در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، طاهره شهرکی با بیان این خبر گفت: این دوره های آموزشی با هدف توانمندسازی جوامع محلی و بومی و ترویج تولید صنایع دستی در روستاهای قشم آغاز شده است و برای شرکت کنندگان در این کارگاه ها پس از پایان دوره آموزشی و قبولی در آزمون، کارت شناسایی صنایع دستی صادر می شود.
شهرکی با بیان اینکه بطور متوسط در هر یک از روستاها 20 نفر در این دوره ها شرکت می کنند، افزود: دوره گلابتون دوزی برنامه ریزی شده برای روستاهای رمچاه، هفت رنگو، کاروان و گمبرون در مدت زمان 45 روز و در 15 جلسه آموزشی برگزار می شود.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: با هماهنگی های صورت گرفته در حال حاضر تعدادی از مربیان خبره محلی و فعالان شناخته شده حوزه صنایع دستی جزیره قشم، با هدف ایجاد ظرفیت برای اشتغال جوامع محلی و درآمدزایی برای مردم بود، آموزش این دوره ها را برعهده دارند.
گفتنی است؛ گلابتون دوزی، خوس دوزی، حصیر بافی، احجام چوبی سنتی (لنج مینیاتوری)، البسه محلی، تولیدات دریایی، تراش صدف، ساخت سازهای سنتی، زری بافی، شکبافی، گرگور بافی و تور بافی رشته های فعال صنایع دستی در جزیره قشم هستند. همچنین سواس بافی، برقع دوزی، لچک سازی، ساخت عروسک های سنتی، ساخت کپکاپ، گلیم بافی، قالی بافی و آهنگری، سایر رشته های صنایع دستی هستند که بصورت محدود در این جزیره فعالیت می کنند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو