مدرن‌سازی صنایع کوچک در قشم تا پنج برابر ارزش افزوده ایجاد می‌کند

مدیرکل صمت منطقه آزاد قشم با بیان اینکه مدرن‌سازی صنایع کارگاه‌های ماهی‌خشک‌کنی در قشم می‌تواند ارزش افزوده بالایی را به همراه داشته باشد گفت: به‌طور جد در قالب طرح صنایع کوچک به دنبال مدرن‌سازی این گونه فعالیت‌ها در جزیره قشم هستیم.

به گزارش فرینا، محمدمهدی برنجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در جزیره قشم، با اشاره به اهمیت و نقش صنایع کوچک در اقتصاد محلی و ملی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اساسی در بحث صنایع کوچک فعال در جزیره، ساماندهی کارگاه‌های سنتی ماهی خشک‌کنی «متوتا» است که معاونت اقتصادی سازمان نشستی در همین راستا با حضور مسئولان مربوطه برگزار کرده‌ است.
برنجی با بیان اینکه ماهی خشک تولیدی در قشم یکی از اقلام مهم صادراتی جزیره را شامل می‌شود، گفت:‌ در این راستا آنچه که مدنظر است، صنعتی‌سازی و مدرن‌سازی پروسه خشک کردن ماهی متوتاست که اکنون در فضاهای باز و اغلب بر روی زمین انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: ساماندهی و مدرن‌سازی صنعت ماهی خشک‌کنی در سواحل قشم می‌تواند ارزش افزوده و فرصت‌های شغلی پایدارتری را نسبت به گذشته فراهم آورد.
مدیرکل صنعت، معدن، تجارت سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد قشم در طرحی مقرر کرده که در هر روستا با همکاری تعاونی‌های روستایی صیادی اراضی مورد نیاز برای ماهی‌ خشک‌کنی را در اختیار مردم قرار دهد، گفت:‌ گذر از مرحله سنتی به صنعتی در باب ماهی خشک‌کنی می‌تواند تا پنج برابر بیشتر در حوزه ارزی ارزش افزوده نصیب فعالان و صادرکنندگان این بخش داشته باشد.
برنجی ادامه داد: جمع‌آوری صنایع مزاحم در شهر قشم نیز در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده که این صنایع به طور متمرکز در یک شهرک جدید در طولا مستقر شوند.
وی افزود: در شهرک صنعتی کنونی طولا یک شهرک به نام کابلی وجود دارد که در پی آزادسازی 40 قطعه هزار متری در این شهرک هستیم که می‌تواند به عنوان ظرفیتی قابل تامل به صنایع کوچک جزیره اضافه می‌شود که این امر می تواند فرصتی مناسب برای جزیره قشم به حساب آید.
مدیرکل صنعت، معدن، تجارت سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی در قشم از فعالیت‌ بالایی برخوردارند، گفت:‌ برای صنایع کوچک روستایی دولت وام‌های چهار درصد را در نظر گرفته که روستاییان می‌توانند با مراجعه به سازمان منطقه آزاد و معرفی به بانک کارآفرین تسهیلات مدنظر برای رونق تولید را دریافت کنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو