مرتضي بانك اعلام كرد:

رشد ١٠٠ درصدي سرمايه گذاري مناطق آزاد در سال ٩٨

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: سرمایه گذاران، مجاهدان عرصه اقتصادی هستند و اعتماد و همکاری متقابل میان مدیران و سرمایه گذاران، توسعه اقتصادی به همراه دارد. 

به گزارش فرینا، مرتضی بانک امروز (چهارشنبه) در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تبریک و شادباش فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر با اشاره به اینکه قصدی برای تغییر مدیریت عامل این سازمان وجود نداشت و مدیرعامل قبلی بنا به شرایط خاص خانوادگی امکان حضور در منطقه را نداشت گفت: دکتر سلیمانی با حضور 14 ماهه خود در رأس مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو اثربخشی فراوانی در برنامه های توسعه ای منطقه داشتند. 

تقدیر از خدمات دکتر سلیمانی 

او اظهار داشت: با تلاش ایشان و بدنه مدیریت منطقه و استان در این مدت کارهای ارزنده، مهم و اساسی در ماکو انجام شد که می بایست از این خدمات و فعالیت ها تقدیر کرد. 
مرتضی بانک افزود: باید از دکتر سلیمانی سپاسگزاری کرد که در شرایط سخت تحریم ها و فشارهای اقتصادی مردانه ایستاد و نگذاشت در حرکت های توسعه ای منطقه خللی ایجاد شود.
او با ابراز امیدواری از اینکه موفقیت ها و برنامه های مدیرعامل قبلی را مدیرعامل جدید نیز ادامه دهد گفت: مبنای قضاوت بر عملکرد مدیران قبلی این منطقه، ثمراتی است که در منطقه به جای گذارده اند که تداوم برنامه ها توسط مدیران جدید می تواند دنباله موفقیت ها باشد. 

حرکت های توسعه ای در کشور نیازمند حضور جوانان است 

مرتضی بانک با اشاره به اینکه مدیرعامل فعلی سازمان منطقه آزاد ماکو از همکاران با سابقه و با تجربه در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد بوده است گفت: نظم، برنامه ریزی و ارائه شیوه های راهبردی برای فعالیت های مناطق آزاد از جمله تلاش های آقای عبدالرحیمی در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد است ضمن اینکه ایشان از تجربیات اجرایی خوبی برخوردار هستند. 
مشاور رئیس جمهور ادامه داد: یکی از اهداف نظام و تاکیدات رهبری استفاده از ظرفیت های جدید است و هر برنامه ای و حرکت اجتماعی ـ اقتصادی و توسعه ای نیازمند تزریق انگیزه و نشاط از سوی جوانان است که خوشبختانه کشور در حال حرکت در مسیر جوانگرایی در بدنه مدیریتی است. 
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی داشتن برنامه و اجرای آنچه که مورد نیاز مردم و سرمایه گذاران در مناطق آزاد است را یک ضرورت دانست و افزود: داشتن برنامه و شفافیت در برنامه ها اعتماد بیشتری را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. این برنامه و در کنار آن شفافیت در امور در ماکو به شرایط مطلوبی رسیده ولی همچنان نیازمند تکمیل شدن است.
او ادامه داد: هم اکنون روند سرمایه گذاری در کشور با تمام مشکلاتی که دارد از سوی فعالان این عرصه؛ دلسوزانه و با اعتماد به بدنه مدیریت پیش می رود. این اعتماد متقابل در مناطق آزاد نمود بیشتری پیدا کرده بطوریکه افزایش سرمایه گذاری در مناطق آزاد در سال 98 نسبت به سال گذشته رشدی 100 درصدی داشته است که این امر نشان دهنده اعتماد مردم و سرمایه گذاران به اهداف تعیین شده در مناطق آزاد است.

سرمایه گذاران؛ مجاهدت می کنند

مرتضی بانک در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه مناطق آزاد شرایط و بسترهای اعتماد سرمایه گذاران به حضور و فعالیت در این مناطق را فراهم کنند، اظهار داشت: باید تلاش کنیم سرمایه گذاری که بر اساس تلاش فکری خود وارد صحنه می شود هیچ گونه آسیبی نبیند و در واقع به آنان میدان داد تا اصول کاری خود را پیش ببرد. 
او ادامه داد: اینکه ما سرمایه گذار را عنصری زحمتکش، تلاشگر، توسعه گر و برنامه دار برای آینده ببینیم تا اینکه آن را عنصری ببینیم که زائده ای برای کشور ایجاد کند تفاوت از زمین تا آسمان است. پس باید فضای کسب و کار مناسب را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم.
مشاور رئیس جمهور افزود: سرمایه گذاران ایرانی بسیاری در کشورهای همجوار سرمایه گذاری می کنند ولی وقتی می بینیم باز هم حاضر به سرمایه گذاری در کشور هستند باید این اقدام آنان را نوعی مجاهدت تلقی کرد و برخوردهای مناسبی با آنان داشته باشیم و از سرمایه گذاری آنها قدردانی کنیم. 
مرتضی بانک خطاب به سرمایه گذاران مناطق آزاد گفت: تلاش ما در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور این بوده است که سرمایه گذاران کمترین عارضه را از تحولاتی که بخش زیاد آن از دست دلتمردان خارج است متحمل شوند و برای رفع موانع و مشکلات از هیچ کوششی فروگذاری نخواهیم کرد. هنوز مشکلاتی پیش روی سرمایه گذاران قرار دارد که در تلاش هستیم به صورت کامل این مشکلات برچیده شود. 
مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه فردی در دنیا پیدا شده که همه توافقات را نادیده می گیرد و به صورت یکجانبه از آنها خارج می شود گفت: تحریم های اقتصادی فعالین اقتصادی را تحت فشار می گذارد. این تحریم ها ارتباط اقتصادی ایران با سایر کشورها را کاهش می دهد تا ایران را از صحنه اقتصادی حذف کنند اما اعلام می کنیم مناطق آزاد همواره در کنار فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران است. مشکلاتی همچون ثبت سفارش کالا، مسائل گمرکی، سرمایه گذاری و مالیاتی از جمله مواردی است که با هماهنگی نهادهای ذیربط در حال رفع آن هستیم.  و برای کاهش آثار منفی برای اقتصاد کشور به وجود آمده برطرف کنیم.
او درباره آخرین وضعیت ثبت سفارش کالا در مناطق آزاد گفت:  بالاخره تلاش ها و همکاری ما با وزارت صمت به نتیجه رسید و در چارچوب همه محدودیت های موجود و برای اینکه به برنامه های کلان دولت لطمه نخورد توافق خوبی انجام شد. امکان ثبت سفارش کالا برای ورود و خروج از منطقه فراهم شد و دیروز از سوی وزارت صمت ابلاغ شد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در عین حال این نوید را نیز داد که فعالین تجاری و بازرگانی در مناطق آزاد در چارچوب آنچه در سیستم اقتصادی این مناطق برنامه ریزی شده در آینده نزدیک به فعالیت های خود با توجه به سهمیه های ارائه شده ادامه دهند و فعالیت ها را شتابان پیش ببرند. 

آمارها درباره عملکرد مناطق آزاد چه می گویند؟

مرتضی بانک درباره روند فعالیت صادراتی مناطق آزاد نیز گفت: میزان صادرات کشور از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال 97 حدود 19 میلیارد دلار بوده و بیش از 500 هزار نفر در این مناطق کار می کنند که البته این میزان اشتغال مربوط به افرادی است که به صورت رسمی از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند می شوند.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو