اولین پرواز داخلی از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به مقصد کیش انجام شد

صبح امروز اولین پرواز داخلی فرودگاه امام خمینی(ره) در مسیر تهران ـ کیش راه‌اندازی شد.

به گزارش فرینا، حدود دو ماه است که از افتتاح ترمینال سلام در شهر فرودگاهی امام (ره) می گذرد، از همان ابتدا انتقال برخی پرواز های بین المللی به ترمینال گالری سلام و انجام پروازهای داخلی از ترمینال یک فرودگاه امام خمینی (ره) مطرح شد ، اولین پرواز درست ٤ روز پس از افتتاح به مقصد دبی و صبح امروز ٢٤ مرداد ماه اولین پرواز داخلی توسط ایرباس ٣٢١ کیش ایر به مقصد جزیره زیبای کیش از ترمینال یک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام شد.
در این مراسم که با حضور شهرام آدم نژاد  معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، حسن خوشخو ، معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و فرزانه شرفبافی نائب رئیس هیأت مدیره و سرپرست شرکت هواپیمایی کیش برگزار شد،اولین پرواز به مقصد کیش انجام و مسافران این هواپیما در قالب کاروان ضامن آهو پس از پرواز به سمت کیش به مشهد مقدس اعزام شدند.
شهرام آدم نژاد معاون حمل و  آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: اکنون محدودیت هایی که در فرودگاه مهر آباد برای پرواز های داخلی در برخی ساعت وجود داشت با افتتاح ترمینال سلام و برقراری برخی پروازهای داخلی از ترمینال یک فرودگاه امام (ره) از بین رفته و امکان سرویس مناسب برای هر پرواز داخلی در هر ساعتی از شبانه روز در این فرودگاه  ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: این اقدام عمدتا در جهت حمایت از ایرلاین های داخلی و ارتقاء خدمت رسانی به مسافران عزیز است و این اقدام می تواند رضایت مسافران را در پی داشته باشد.
معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز با اشاره به جلسات متععد با برخی ایرلاین ها گفت: رسالت اصلی ما در شهر فرودگاهی ایجاد بستر و ظرفیت مناسب برای پرواز های داخلی است که خوشبختانه این ظرفیت با ساخت ترمینال سلام بوجود آمده و ما طی جلسات متعددی که با تعدادی از ایرلاین‌ها در این زمینه داشته ایم برخی از آن ها ابراز تمایل و ایجاد همکاری بیشتر کرده اند .
حسن خوشخو افزود: برقراری ارتباط بین پروازهای داخلی و پرواز های خارجی فرصتی برای شرکت های هواپیمایی داخلی است که بتوانند از ظرفیت مسافری که در فرودگاه امام خمینی (ره) وجود دارد در راستای افزایش درآمدهای خود بهره ببرند.
شرفبافی نائب رئیس هیأت مدیره و سرپرست شرکت هواپیمایی کیش  در این مراسم گفت :با وجود پرواز های داخلی و خارجی درسایر فرودگاه های کشور مدت های زیادی بود که پرواز های داخلی و پرواز های خارجی در تهران از هم جدا شده  و این امر منجر به نارضایتی برخی مسافران شده بود که خوشبختانه با افتتاح ترمینال سلام و افزایش ظرفیت پذیریش مسافر در فرودگاه امام (ره)، توانایی امکان پروازهای داخلی از این فرودگاه میسر شد.
وی افزود :با توجه به اینکه منطقه آزاد تجاری نیز در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و همچنین در کیش وجود دارد تصمیم گرفتیم اولین پرواز داخلی در این مسیر انجام شود و در نظر داریم سایر پروازهای داخلی را نیز در این فرودگاه انجام دهیم تا از این طریق صنعت گردشگری به سایر شهر ها رونق دهیم .
سردار حسن مهری رییس پلیس فرودگاه های کشور گفت: حدود ٨ میلیون نفر از جمعیت تهران در اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) زندگی می کنند و این رقم یعنی بخش زیادی از جمعیت تهران، لذا این اقدام می تواند در جهت کاهش حجم ترافیک و آلودگی تهران بسیار موثر باشد .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو