حضور منطقه آزاد اروند در جشنواره مونسون چابهار

صنعتگران منطقه آزاد اروند در جشنواره تابستانی مونسون چابهار حضور پیدا کردند.

به گزارش فرینا؛ به منظور گسترش، اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی و تعامل بین هنرمندان و ارتقاء سطح کیفی تولیدات، رقابت پذیری و ایجاد بستر مناسب جهت عرضه محصولات و صنایع دستی و سوغات؛ جشنواره تابستانی مونسون هم‌زمان با اعیاد قربان تا غدیر در منطقه آزاد چابهار در حال برگزاری است.

گفتنی است: ۳ تن از هنرمندان صنعتگر در حوزه صنایع دستی شهرهای آبادان و خرمشهر نیز با حمایت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این جشنواره حضور دارند.

خاطرنشان باید کرد: جشنواره تابستانی مونسون، ۲۴ تا ۲۹ مردادماه با هدف معرفی آداب و رسوم، ورزش‌های آبی ساحلی، غذاهای محلی، موسیقی و خرده‌فرهنگ‌های بومی در چابهار برگزار می‌شود.

شایان ذکر است: ماه‌های تیر،‌ مرداد و شهریور فصل مونسون دریایی در بندر چابهار و سواحل مکران است. پدیده مونسون در تابستان روی اقیانوس هند تشکیل می‌شود که در اثر آن، بارش‌های شدید روی دریا در هندوستان و پاکستان اتفاق می‌افتد و تاثیر آن روی استان سیستان و بلوچستان هم مشهود است؛ در این ماه‌ها جریان هوای برخاسته روی شبه‌ قاره هند، محیطی با فشار کم ایجاد می‌کند که این هوا، در ابتدا منبسط‌ و سپس سرد می‌‌شود. آنگاه رطوبتی را که با خود حمل می‌کند به ابر و سرانجام باران تبدیل می‌کند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.