وزیر اقتصاد در جمع دانشگاهیان اصفهان: 

فراخوان دریافت نظرات اساتید حوزه اقتصادی برای بهبود اقتصاد كشور

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع دانشگاهیان اصفهان از کلیه اساتید اقتصادی دانشگاه های کشور در خواست کرد در صورتی که نظرات و دیدگاهی جهت بهبود امور اقتصادی کشور دارند پیشنهادات خود را کتبا به مرکز اطلاع رسانی و  روابط عمومی و یا معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد ارائه کنند تا از آنها بموقع استفاده شود. 

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند که در راس هیاتی به اصفهان سفر کرد، طی سخنانی در نشست هم اندیشی بررسی مسایل اقتصاد کشور با حضور صاحب نظران، اعضای هیات علمی دانشگاه های استان اصفهان و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در محل دانشگاه اصفهان، با بیان اینکه برای کنترل و ایجاد ثبات در شرایط اقتصادی، ما در وزارت اقتصاد، درها را به روی همه اندیشمندان و صاحب نظران باز کرده ایم افزود: مصداق بارز آن تشکیل هسته های اندیشه ورزی با مشارکت حدود ۲۰۰ نفر از صاحب نظران و اساتید دانشگاه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بخش خصوصی و نیز  راه اندازی شبکه تعاملی تحلیلگران جوان اقتصاد است که ثمرات آن را هم در قالب تدوین و پیشنهاد راهبردهای اقتصادی و مدیریتی در حوزه های مختلف دیده ایم.
دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان اینکه فلسفه برگزاری این جلسات، شنیدن نقطه نظرات اساتید دانشگاه و صاحب نظران اقتصادی کشور است، اظهار داشت: این تلقی که می توان کلیه امور اقتصادی کشور را فقط با نظرات تعداد محدودی صاحب نظر برطرف کرد، اشتباه است.
وی ادامه داد: در صورتی که بخواهیم سیاست گذاری اقتصادی را بدون توجه به سابقه شکل گیری مشکلات اقتصادی و  مبانی و فروض هر نظریه اتخاذ و به اجرا بگذاریم، قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد. بنابر این  تاکید من همواره این بوده که مبانی شکل گیری تئوری های اقتصادی را در بررسی پیشنهادات سیاستی در نظر بگیریم.
 وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه، نسخه هایی که برای وضعیت اقتصادی کشور ارائه می شود، باید کاملا مبتنی بر واقعیت ها باشد، اظهار داشت: به عنوان مثال ما امروز به دنبال مولدسازی دارایی های دولت هستیم اما این به معنی فروش دارایی های دولت و چوب حراج زدن به آن نیست بلکه منظور از آن حداکثر کردن بهره وری و کارایی دارایی های دولتی است.
دژپسند افزود: یکی از معیارهای ارزیابی دستگاه های ملی و استانی باید میزان موفقیت آنها در مولد سازی دارایی های دولت باشد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو