بزرگترین گلخانه خاورمیانه در منطقه آزاد ارس افتتاح می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر این که مقاومت مردم ایران تهدیدی مانند تحریم را تبدیل به فرصت کرد گفت: بزرگترین گلخانه خاورمیانه در منطقه آزاد ارس افتتاح می‌شود.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در حاشیه نشست اعضای فراکسیون مناطق آزاد مجلس و نمایندگان امور مالیاتی و گمرک که با حضور دبیر عالی شورای مناطق آزاد برگزار شد، اظهارداشت: زمانی قانون وضع شده نمایندگان نافذ خواهد بود که از نزدیک مشکلات را لمس کرده باشند.

نریمان به بازدید نمایندگان فراکسیون مناطق آزاد از واحدهای تولیدی منطقه آزاد ارس اشاره کرد و ادامه داد: با حضور در واحدهای تولیدی منطقه آزاد ارس از نزدیک در جریان موانع و مشکلات این واحدها قرار گرفتند و با سرمایه‌گذاران به بحث پرداختند، تا اگر قانونی لازم به وضع باشد آن را وضع کنند و اگر تذکری لازم بود، به دولت و وزرا داده شود.

وی، با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور و تهاجمات استکبار جهانی با رویکرد اقتصادی، ابراز داشت: باید تمام تلاش بر این باشد تا مبادا پاره‌ای از مسائل مانند خودتحریمی ها، به نفع دشمنان ما تمام شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر این که مقاومت مردم ایران تهدیدی مانند تحریم را تبدیل به فرصت کرد تصریح کرد: در فاصله زمانی کوتاهی واردکنندگان سابق تولید کنندگان موفق امروز هستند که در منطقه آزاد ارس فعالیت می‌کنند.

نریمان خاطرنشان  کرد: نسل‌های آینده اگر تورقی در تاریخ تحریم ایران داشته باشند، خواهند دانست که مردم ایران چگونه با مقاومت خود از تهدید تحریم عبور کرد و آن را تبدیل به فرصت نمود.

وی به شرایط مطلوب اقلیمی منطقه آزاد ارس پرداخت و گفت: این منطقه به دلیل وجود رود ارس و اراضی زایا، برای کشت‌های گل خانه‌ای منطقه‌ای بسیار مناسب است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از افتتاح بزرگترین گل خانه خاورمیانه خبر داد و اذعان داشت: این گل خانه با توجه به ویژگی‌هایی مانند مدرن و استاندارد بودن، از جمله 10 گل خانه برتر جهان محسوب خواهد شد که این منطقه را به قطب کشت محصولات گل خانه‌ای تبدیل خواهد کرد و نسبت به سال 97، افزایش صد درصدی محصولات را داشته‌ایم.

نریمان فاصله میان واردات و صادرات را در منطقه آزاد ارس، 180 میلیون دلار ارزیابی کرد و با انتقاد از برخی قوانین، گفت: مناطق آزاد قوانین مخصوص خود را دارند و نباید قوانینی را متوجه این مناطق نمود که با روح سیاست‌های وضع شده در تضاد هستند و اگر مسائل قانونی عملیاتی شود، می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

وی از سفر ده میلیون نفر در سال گذشته به منطقه آزاد ارس خبر داد و ابرازداشت: سعی داریم خط آهن را از مسیر جلفا، آستارا، اصلاندوز به باکو برسانیم، همچنین خط آهنی دیگر را در مسیر جلفا، ماکو، چشمه سرا و ترکیه احداث کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با ابراز تأسف از تعطیلی چهل درصدی واحدهای تجاری به دلیل نبود مواد اولیه، کالا و محصولات، افزود: واحدهائی هم که تعطیل نشده‌اند اغلب از مالکین هستند و در وضعیت مطلوبی قرار ندارند که نمایندگان مجلس قول رسیدگی به این موضوع را دادند.

نریمان، به خبر خوش دبیر شورای عالی مناطق آزاد به اصناف و واحدهای تجاری منطقه آزاد اشاره کرد و عنوان کرد: قرار شد تا میزان مشخصی اجازه واردات به این اصناف و واحدهای تجاری داده شود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو