بازدید وزیر صمت از منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد

وزیر صنعت، معدن و تجارت، در ادامه سفر دو روزه خود به همدان علاوه بر شرکت در نشست اعضای قرارگاه اقتصاد مقاومتی این استان، از منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد، شهرک فناوری های برتر و نخستین شهرک بنکداری کشور، بازدید کرد.

به گزارش فرینا به نقل از فارس، رضا رحمانی خطاب به استاندار همدان با بیان اینکه سه پروژه منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد، شهرک بنکداران و منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر ویژه دیده شود گفت: ما هم این سه پروژه را ویژه می‌بینیم و پیگیری می‌کنیم تا سال آینده محقق شوند.

رحمانی بعد از حضور در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان از سه پروژه شهرک بنکداران، منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر و منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد بازدید به عمل آورد.
در این بازدید استاندار همدان، معاونین استاندار، نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس، فرماندار همدان، فرماندار فامنین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان و ... حضور داشتند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در بازدید از شهرک بنکداران با بیان اینکه 31 استان از شهرک بنکداران الگ برداری کردند اظهار کرد: در فاز نخست 500 واحد برای بنکداران مواد غذایی و لوازم خانگی پیش‌بینی شده تا در این محل مستقر شوند.
محمدرضا بادامی با اشاره به اینکه فاز دوم در آینده ساخته خواهد شد افزود: تا پایان اجرای پروژه بنکداران 6 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد که از سرمایه بخش خصوصی استفاده شده است.
بادامی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ها تبدیل شهرک بنکداران به پایگاه صادراتی است افزود: اگر واحدی طرح خود را نسازد قرارداد او فسخ شده و با فرد دیگری قرارداد بسته خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ایجاد شهرک بنکداران در همدان کار بزرگی است اظهار کرد: اجرای این پروژه یک ظرفیت برای استان همدان است.
در ادامه رحمانی از پروژه منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر بازدید کرد، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در بازدید از این پروژه با بیان اینکه هنوز موافقتنامه مبادله نشده اما 2.5 میلیارد تومان قرارداد برای تامین برق بسته شده است اظهار کرد: امیدواریم سال آینده بتوانیم اولین واحد‌های این پروژه را واگذار کنیم.
بادامی با بیان اینکه استاندار همدان اعتباراتی برای این پروژه در نظر گرفته اما به اعتبارات ملی نیاز داریم افزود: اعتبار ملی برای این چهار منطقه 1.4 میلیارد تومان است که پاسخگوی نیاز این چهار منطقه نیست.
وی با بیان اینکه اجرای پروژه منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر نیاز به 80 میلیارد تومان اعتبار دارد افزود: بدون هزینه تملک تاکنون 10 میلیارد تومان هزینه شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اینکه اختصاص 1.4 میلیارد تومان برای این مناطق فقط برای جلوگیری از حذف ردیف بودجه این پروژه است اظهار کرد: برای سال آینده با سازمان مدیریت در رابطه با بودجه آن فکری شود و اگر از حالا بودجه نیاید جذب آن در آینده سخت است.
رحمانی با اشاره به اینکه باید بررسی کنیم ببینیم وزارت صنعت، معدن و تجارت چه کمک ویژه‌ای می‌تواند داشته باشد؟ افزود: برآورد کنید بگویید تا برای اجرای پروژه کمک کنیم و سال آینده هم برای آن بودجه در نظر بگیریم.
وی خطاب به استاندار همدان با بیان اینکه سه پروژه مهم استان ویژه دیده شود افزود ما هم این سه پروژه را ویژه می‌بینیم و پیگیری می‌کنیم تا سال آینده محقق شوند.
در ادامه وزیر صنعت، معدن و تجارت از پروژه منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد بازدید کرد، این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان همدان بوده که تاکنون اجرای آن به نتیجه نرسیده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو