در گفت‌وگو با اقتصاد24 مطرح شد؛

تشریح آخرین فعالیت‌های فنی و مهندسی منطقه آزاد اروند

مدیر فنی و مهندسی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با وجود فشارهایی که شرایط تحریم ایجاد می‌کند و با وجود اینکه مناطق مجبور به هزینه کردن از درآمدهایشان هستند فعالیت های مهم و اساسی در مناطق انجام می شود.

به گزارش فرینا، محمدحسینی نصر، در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد24، ضمن تشریح فعالیت‌های فنی و مهندسی منطقه آزاد اروند افزود: فعالیت های فنی و مهندسی سازمان منطقه آزاد اروند طیف وسیعی را شامل می شود. برخی پروژه ها برای فعالیت های محدوده شهر هستند و برخی دیگر در سطح پروژه های منطقه برای توسعه زیر ساخت ها انجام می شوند.
حسینی نصر گفت: 107 میلیارد تومان با آبفای استان خوزستان در خصوص آب و فاضلاب استان قرارداد امضا کرده ایم که برای شهرهای آبادان 57 میلیارد و برای شهر خرمشهر 50 میلیارد تومان است.
وی افزود: پروژه های زیربنایی در محدوده شهر نیز با همکاری شهرداری خرمشهر انجام می شود؛ پروژه های اصلاح و ساماندهی محلات را نیز در دستور کار داریم که شامل پیاده روها، خیابان بندی، آسفالت، جمع آوری آب های سطحی و… می شود که برای کل محلات آبادان بالغ بر 150 میلیارد تومان و برای خرمشهر نیز مبلغ در حدود 110 میلیارد تومان است.
مدیر فنی و مهندسی سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص پروژه های این سازمان گفت: یکسری از پروژه ها توسط سازمان انجام می شود مانند احداث ترمینال در فرودگاه آبادان که بتوانیم ورود و خروج مسافر را تسهیل و ظرفیت های بیشتری برای جابه‌جایی ایجاد کنیم.
حسینی نصر افزود: ساماندهی سواحل نیز از جمله فعالیت های سازمان است که با وجود سه رودخانه کارون، اروند و بهمن شیر و وسعت سواحل منطقه اروند، از اهمیت بالایی برخوردار است. حدود 33 میلیارد تومان برای ساماندهی سواحل در نظر گرفته ایم که این میزان به جز محاسبه زیر ساخت های صنعتی، در حدود 893 میلیارد تومان قرارداد یا موافقت نامه، برای تکمیل زیر ساخت ها وجود دارد که با پیمانکاران و یا دستگاه های اجرایی دیگر انجام شده است.
حسینی نصر گفت: از دیگر پروژه های شاخص منطقه، قطعه اول راه آهن بندر امام به خرمشهر است که پروژه ای ملی محسوب می شود و قرار است در آینده جایگزین مسیر دریایی دریای سرخ شود. بندر امام خمینی (ره) قطعه اول در این مسیر است و برای باقی مسیر منطقه نیز در حال رایزنی برای تامین مالی پروژه هستیم.
وی تصریح کرد: با وجود فشارهایی که شرایط تحریم ایجاد می کند و با وجود اینکه مناطق آزاد مجبور به هزینه کردن از درآمدهایشان هستند، خوشبختانه فعالیت های مهم و اساسی در مناطق انجام می شود. منطقه آزاد اروند نیز جزو مناطقی است که طرح جامع شهری آن به تصویب رسیده که خود یک گام بلند در توسعه منطقه است. علاوه بر طرح جامع، برخی اقدامات نرم افزاری مانند ایجاد مرکز آمار اروند و طرح راهبردی، حرکتی مثبت در جهت عملیاتی کردن پروژه ها تلقی می شود.
مدیر فنی و مهندسی سازمان منطقه آزاد اروند در پایان افزود: خدمات مهندسی منطقه آزاد اروند روز به روز در حال پیشرفت است. تصویر برداری هوایی، انجام مطالعات مهندسی در قالب متدولوژی DIM و ارتقاء سیستم مدیریت یکپارچه پروژه ها از دیگر پروژه های این سازمان برای توسعه منطقه در آینده محسوب می شود که موجب ارتقای بهره وری دیگر پروژه ها نیز می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو