عضو شورای عالی ارزیابی محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم پژوهشگر دریایی نمونه سال شد

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از انتخاب یکی از اعضای شورای عالی ارزیابی محیط زیست این سازمان به عنوان پژوهشگر دریایی نمونه سال 98 خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد هاشم داخته با اعلام این خبر گفت: فریدون عوفی، عضو هیات علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و عضو شورای عالی ارزیابی محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی و دریانورد به عنوان پژوهشگر دریایی نمونه امسال انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفت.
داخته با اشاره به فعالیت های این عضو افزود: عوفی، نخستین پژوهشگر ایرانی است که موفق به اعلام و ثبت فهرست نهایی و تائیدشده گونه‌های ماهیان خلیج فارس و تنگه هرمز شده است.
به گفته وی، این پژوهش را با هدف بازنگری و اصلاح رده‌بندی ماهیان خلیج فارس و تنگه هرمز، رفع ابهامات و حصول اطلاعات جدید در زمینه فهرست نهایی گونه‌های ماهیان این منطقه به انجام رسانده است.
مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تبریک به این پژوهشگر نمونه کشور ادامه داد: نتایج به دست آمده از پژوهش مذکور نشان داد که با وجود 907 گونه ماهی در قالب 157 خانواده، تنگه هرمز و منطقه مرزی دریای عمان تا چه حد از نظر زیستی غنی بوده و لازم است مورد توجه قرار گیرد.
شایان ذکر است، روز جهانی دریانوردی طبق سنوات گذشته باید در هفته نخست مهرماه برگزار می‌شد، اما با توجه به اینکه در سال جاری این روز مصادف با ایام محرم بود، این مراسم 27 مرداد ماه با شعار "توسعه دریایی کشور با ایجاد فرصت‌های شغلی برابر" در سالن همایش های صدا و سیما تهران برگزار شد.
در مراسم جشن دریاییان ایران در سال جاری، 700 نفر از فعالان، مدیران و کارشناسان بخش‌های مختلف دریایی و دریانوردی کشور حضور داشتند و اعضای برتر از سوی مقامات کشوری و لشکری مورد تقدیر قرار گرفتند.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.