ناحیه صنعتی در 3 شهر لرستان راه‌اندازی می‌شود

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت : در راستای توسعه متوازن صنعتی در استان کلیه شهرستان‌های لرستان دارای شهرک صنعتی، ناحیه صنعتی و یا منطقه ویژه اقتصادی‌اند که براساس آخرین آمار 23 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دولتی در استان داریم.

به گزارش فرینا، بختیار رازانی در جمع خبرنگاران این شهرستان افزود: احداث ناحیه صنعتی در شهر رومشکان، شهر بیران شهر و چمن سلطان الیگودرز به تصویب رسید.
رازانی اظهار داشت: در راستای توسعه متوازن صنعتی دراستان کلیه شهرستان‌های لرستان دارای شهرک صنعتی، ناحیه صنعتی و یا منطقه ویژه اقتصادی‌اند که براساس آخرین آمار 23 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دولتی در استان داریم.
وی گفت: بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی موفق شده‌ایم آخرین نواحی صنعتی را در شهرستان رومشکان، شهر بیرانشهر و چمن سلطان الیگودرز به تصویب برسانیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: در استان لرستانتاکنون برای هزار و 324 واحد صنعتی پروانه بهره‌برداری صادر شده که بالغ بر 30 درصداین واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند و خوشبختانه بیش از 65 درصد شهرک‌های صنعتی استان فعال‌اند.
رازانی با اشاره به مشکلات واحد‌های صنعتی بیان کرد: کمبود نقدینگی مهمترین مشکلی استکه گریبانگیر واحد‌های صنعتی شده که در همین راستا دولت مانند طرح رونق شروع به پرداختتسهیلات و تزریق نقدینگی به واحد‌های صنعتی کرده است.
وی گفت: سال گذشته 68واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند که از این میزان 24 واحدتولیدی در شهرک‌ها بودند و برنامه امسال نیز جهت فعال سازی واحد‌های راکد در شهرک‌های صنعتی حدود 30 واحدبرنامه‌ریزی شده است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان تصریح کرد: یکی از کار‌هایخوبی که در استان انجام گرفت سال 96 مطالعه خوشه‌های صنعتی و کسب و کار انجام شد چراکه خوشه‌های استان مزیت‌های اصلی استان محسوب می‌شوند که در همین راستا 12 خوشه شناسایی شده است.
رازانی خاطر نشان کرد: خوشه گلیم و فرش استان لرستان در حال توسعه است و برای امسال نیز خوشه آبزیان و عسل را در دستور کار داریم.
وی اظهار داشت: بازگشاییفن بازار استان از مهمترین اقدامات اخیر در استان لرستان است که می‌تواند به واحد‌های درگیر موضوع فناوری کمک کند و همچنین یک بنگاه معاملاتی فناوری است که می‌تواند ایده‌ها را به پدیده و تجاری سازی کمک کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو