راه اندازی گمرک مستقل منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در هفته دولت

در روز عید سعید غدیر خم و در آستانه هفته دولت، رویه واردات و ترانزیت گمرک منطقه ویژه اقتصادی گرمسار رسماً جاری گردید و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش فرینا، ایجاد زیرساخت های مورد نیاز به منظور استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران از اولین اقداماتی بود که همزمان با شروع فعالیت شرکت مدیریت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در دستور کار این شرکت قرار گرفت و با هماهنگی اداره کل گمرک استان سمنان و دفاتر تخصصی گمرک جمهوری اسلامی ایران این زیرساخت ها به تدریج ایجاد و تکمیل شد.
احداث و تجهیز دفتر مدیریت گمرک در ساختمان شماره یک، محصور نمودن 10 هکتار در فاز یک منطقه، احداث دفاتر ارزیابی، تامین باسکول استاندارد، دوربینهای امنیت و پایش مستمر، سرور اختصاصی گمرک واحداث دو دستگاه انبار توسط بخش خصوصی و منطقه ویژه، از جمله زیرساختهایی بود که توسط منطقه ویژه به منظور استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در منطقه انجام پذیرفت. 
شایان ذکر است مرحله اول استقرار گمرک با برقراری رویه صادرات در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در هفته دولت سال 1397 با حضور جناب آقای دکتر شریعتمداری وزیر وقت صنعت معدن و تجارت و جناب آقای فرود عسگری رئیس کل وقت گمرک جمهوری اسلامی ایران افتتاح گردید و مورد بهره برداری قرار گرفت و مرحله دوم آن که افزوده شدن خدمات واردات و ترانزیت کالا به منطقه است با پیگیری های مدیریت منطقه ویژه و جناب آقای دکتر کاتب نماینده محترم شهرستان های گرمسار، آرادان و ایوانکی در آستانه هفته دولت سال 1398 برقرار گردید.
با تکمیل رویه های گمرکی در این منطقه ویژه تولید کنندگان و صنعتگران مستقر در منطقه و همچنین شرکت های صنعتی مجاور منطقه می توانند از کلیه خدمات گمرکی در محل گمرک این منطقه ویژه بهره مند شده و با ترانزیت کالا از مبادی ورودی گمرکی به گمرک منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، زمان و ترخیص این کالاها سرعت و سهولت ایجاد نمایند.
گمرک منطقه ویژه اقتصادی گرمسار که از این پس با کد گمرک 15401 در پنجره واحد تجارت فرامرزی شناخته می شود، شصت و چهارمین گمرک مستقل کشور و پانزدهمین منطقه ویژه ثبت شده در سامانه جامع گمرکی کشور است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو