بازدید معاون استاندار ساراتف روسیه از قابلیت های بندری و لجستیکی بندرامیرآباد

معاون استاندار ساراتف روسیه از قابلیت های بندری و لجستیکی منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد بازدید کرد.

به گزارش فرینا به نقل از پرتال حمل و نقل، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در حاشیه بازدید آلکسی ولادیمیر ویچ استرلنیکوف معاون استاندار ساراتف روسیه از بندر امیرآباد گفت: استان های مازندران و ساراتف روسیه از ظرفیت بالای در حوزه های گردشگری، اقتصادی و کشاورزی برخوردار هستند که می توان با توجه به پتانسیل بندر امیرآباد موارد یاد شده را توسعه داد .
سیاوش رضوانی با بیان اینکه استان های مازندران و ساراتف از اراضی کشاورزی وسیعی برخوردار هستند بر استفاده از ظرفیت های کم نظیر این بندر برای توسعه مناسبات اقتصادی ، کشاورزی و گردشگری بین دو استان تأکید کرد .
رضوانی با اشاره به اینکه استان ساراتف در بین سه استان برتر تولید غلات در روسیه است، اظهار داشت: بندرامیرآباد با دارا بودن سیلوهای نگهداری غلات و پایلوت این محصول در شمال کشور، می تواند حجم مبادلات محصولات کشاورزی، میوه و گوشت را میان دو کشور افزایش دهد .
وی با بیان اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالا از آغاز سال میلادی جاری تا کنون رشد 25 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است، تصریح کرد : میزان تخلیه و بارگیری کالا به بیش از 2 میلیون و 800 هزار تن رسیده است که روسیه سهم 57 درصدی در مبادلات تجاری با بندر امیرآباد در بین کشورهای حاشیه دریای خزر داشته است .
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد هدف از ارتباط و تعامل با کشورهای حاشیه دریای خزر را تسریع در فعال کردن گردشگری دریایی و افزایش ترانزیت کالا و تنوع آن در دریای خزر برشمرد و از بندر امیرآباد با هزار و 60 هکتار اراضی پسکرانه ، محلی مناسب برای همکاری دوسویه با سرمایه گذاران استان ساراتف روسیه جهت سرمایه گذاری در بخش صنایع کوچک و بزرگ نام برد .

راه اندازی گروه توریستی بین ایران و روسیه

همچنین معاون استان ساراتف روسیه که در صدر یک هیات اقتصادی از قابلیت های بندری و لجستیکی بندرامیرآباد بازدید کرد در دیدار با مدیر بندرامیرآباد امکانات این بندر را کم نظیر توصیف کرد و بر مزایای منطقه ویژه اقتصادی آن برای سرمایه گذاری بازرگانان و تجار ساراتف در اراضی پسکرانه این بندر تأکید کرد .
آلکسی ولادیمیر ویچ استرلنیکوف با بیان اینکه استان ساراتف در بخش های گردشگری و کشاورزی از ظرفیت های بالایی برخوردار است گفت توسعه زیرساخت های گردشگری و راه اندازی گروه توریستی به صورت آزمایشی میان دو کشور ایران و روسیه را از برنامه های این استان در آینده نزدیک است .
گفتنی است؛ استان ساراتف با مساحت 378 کیلومتر مربع و حدود دو میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت در کنار رودخانه ولگا دارای موقعیت تجاری معروف و رتبه سوم تولید غلات کشور روسیه را دارا است .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو