همزمان با هفته دولت؛

دو پروژۀ ایمنی و گمرکی در پارس جنوبی به بهره برداری رسید

در چهارمین روز از هفته دولت دروازه‌های گمرکی منطقه پارس دو کنگان و ایستگاه آتش نشانی شماره 5 این منطقه با حضور مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و جمعی از مدیران این سازمان به بهره برداری رسید.

به گزارش فرینا به نقل خبرنگار مانا از بوشهر، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در آئین افتتاح دو پروژه ایمنی و گمرکی در این منطقه با اشاره به تجمیع 17 دروازه گمرکی در پارس دو کنگان اظهار داشت: هم اکنون فقط دو دروازه گمرکی اصلی در ضلع شرقی و غربی منطقه مستقر شده است که این امر کاهش فرآیند‌های ورود و خروج کالا و تسهیل جابه‌جایی کالا میان صنایع مستقر در این منطقه را در پی خواهد داشت.
سید پیروز موسوی افزود: از امروز کلیه فرآیند‌های صادرات و واردات و همچنین ثبت ورود و خروج کالا در دفتر امو گمرکی پارس دو کنگان انجام می‌شود و این دفتر پاسخگوی کلیۀ نیاز‌های گمرکی پالایشگاه‌ها وصنایع پایین دستی این منطقه خواهد بود.
موسوی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و صنایع مستقر در آن را یکی از مهمترین و بزرگترین مناطق ویژه و آزاد در سطح کشور نام برد و گفت: حجم سرمایه گذاری‌های انجام شده و صادرات کالا‌های نفتی و غیر نفتی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در کشور منحصر به فرد است به‌طوریکه این منطقه دارای رتبۀ نخست صادرات کالا در میان مناطق آزاد و ویژۀ کشوراست.
سرپرست امور گمرکی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در آئین راه‌اندازی دروازه‌های گمرکی در منطقۀ پارس دو کنگان گفت: سازمان منطقه ویژه پارس بر اساس تکلیف قانونی خود اقدام به ساماندهی و تعیین مبادی ورودی و خروجی کالا و تجهیزات نموده که راه اندازی دروازۀ گمرکی پارس دو اقدامی مهم در جهت نظارت و کنترل گمرکی و تسریع در امر واردات و صادرات تجهیزات است.
سید محمد مهدی مهدوی افزود: کلیه مراحل قانونی و تشریفات گمرکی کالا‌های ورودی در این دروازه متمرکز شده و دارای دقت و سرعت بالایی نیز است.
مهدوی تاکید کرد: سازمان منطقۀ ویژه خود را متعهد به حمایت همه جانبه از تولید و صادرات دانسته و کلیه اقدامات و تجهیزات را جهت رونق تولید ملی به کار خواهد بست.
مدیر منطقه پارس دو کنگان هدف از حذف دروازه‌های گمرکی را از بین بردن بوروکراسی اداری و تسریع در جابه‌جایی کالا عنوان کرد و گفت: پیش از این تعداد دروازه‌های موجود 17 دروازه بود که هم‌اکنون این تعداد به دو دروازه کاهش یافته است.
عباس باژوند با اشاره به تعدد دروازه‌های گمرکی گفت: جابه‌جایی تجهیزات و کالا میان مجتمع‌های صنعتی در منطقه به منظور تعمیرات اساسی امری طبیعی است که پیش از این به دلیل تعداد بی‌شمار دروازه‌ها در برخی از مواقع سه الی چهار روز به طول می‌انجامید، اما در حال حاضر این تجهیزات در محدودۀ منطقۀ ویژۀ پارس بدون بازرسی جابه‌جا می‌شوند که از جمله نتایج آن تسریع در بهره برداری از واحد‌های صنعتی خواهد بود.
بهره برداری از مجهزترین ایستگاه آتش نشانی جنوب کشور در منطقه ویژه پارس
مجهزترین ایستگاه آتش نشانی جنوب کشور در زمینی به مساحت دو هزار و 100 متر مربع در منطقۀ پارس دو کنگان به بهره برداری رسید.
مدیر عامل سازمان منطقۀ ویژۀ پارس با بیان اینکه ساخت و بهره برداری از ایستگاه آتش نشانی شماره 5 منطقه پارس دو کنگان در چارچوب رسالت و مأموریت‌های حاکمیتی سازمان منطقه ویؤه اقتصادی انرژی پارس تعریف شده است افزود: این ایستگاه از مجهزترین و استانداردترین ایستگاه‌های آتش‌نشانی در جنوب کشور محسوب می‌شود که با دارا بودن ماشین‌آلات و تجهیزات روز آتش نشانی خواهد توانست در سریع‌ترین زمان ممکن با حضور در محل حادثه خدمات لازم را ارئه دهد.
موسوی با بیان اینکه در طبقه‌بندی ایستگاه‌های آتش‌نشانی این ایستگاه دارای سطح A. است گفت: استقرار اتاق مجهز ستاد بحران منطقه پارس دو کنگان در این ایستگاه و سالن‌های اختصاصی ورزشی آمادگی جسمانی از دیگر ویژگی‌های این ایستگاه است که آن را از سایرایستگاه‌ها متمایز می‌کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو